فاصله ۵ قدمی نوشاد تا خروج از جمع بهترین‌های جهان

فاصله ۵ قدمی نوشاد تا خروج از جمع بهترین‌های جهان

تنیس روی میز ایران تنها یک بازیکن با رنکینگ دو رقمی در فدراسیون جهانی دارد که وضعیت این بازیکن هم نگران کننده است.

به گزارش سادس، نوشاد عالمیان چند سالی است که جزو بازیکنان زیر ۱۰۰ رنکینگ جهان قرار دارد اما اکنون وضعیت او در این رنکینگ نگران کننده شده است.

 نوشاد عالمیان در حال حاضر در رده ۹۵ رنکینگ جهان قرار دارد و تنها پنج پله دیگر با این اتفاق فاصله دارد که رنکینگ دو رقمی جهان را از دست بدهد.

 نیما عالمیان هم قبلا رنکینگ دو رقمی جهان را در اختیار داشت که بعد این جایگاه را از دست داد و فعلا هم نتوانسته خودش را به رنکینگ دو رقمی برساند. اگر این اتفاق برای نوشاد هم رخ دهد اتفاق بدی برای تنیس روی میز ایران خواهد بود و عملا دیگر ایران بازیکنی در رنکینگ زیر 100 جهان نخواهد داشت. فدراسیون نباید به سادگی از کنار این مسئله بگذرد و به دنبال راهی باشد تا رنکینگ بازیکنان ارتقاء پیدا کند.

*بالاترین رنکینگ حال حاضر بازیکنان ایران در فدراسیون جهانی:

۹۵- نوشاد عالمیان

۱۱۰- امیر حسین هدایی

۱۴۵- نیما عالمیان

۱۴۸- نوید شمس

۱۶۶- امین احمدیان

*چاره ای جز حضور در مسابقات نداریم

فاصله ۵ قدمی نوشاد تا خروج از جمع بهترین‌های جهان

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران در گفت و گو با سادس درباره ی این که نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی در لب مرز قرار دارد و کلا بازیکنان ایران افت رنکینگ داشته اند، بیان کرد: سیستم جدید رنکینگ جهانی  به گونه ای است که بازیکن باید به طور مرتب در مسابقات باشد. این طور توصیف کنم که رنکینگ ثروتمندان است و کشورهایی که ثروتمند هستند و مشکلی برای سفر ندارند، در رنکینگ جلو می‌ زنند. ما بعد از مسابقات قهرمانی آسیای قطر در تورهای جهانی  شرکت نکردیم و همین مسئله باعث شد که رنکینگ بازیکنان افت کند.

 او در مور د اینکه افت رنکینگ نوشادعالمیان به ضرر ایران است، گفت: بله درست است. رنکینگ تیمی نیز براساس رنکینگ سه بازیکن اول هر کشور سنجیده می شود از این رو رنکینگ تیمی هم افت می‌کند. البته با  تورنمت هایی که در نظر گرفته‌ایم، امیدوارم بازیکنان نتایج خوبی بگیرند و رنکینگ خود را ارتقاء دهند.

لطف الله نسبی در پاسخ به این پرسش که اکنون برای بازیکنان چه برنامه‌ای ترتیب داده شده است؟ گفت: برنامه ای که داریم حضور در تورنمت های  کرواسی، اسلوونی و بلغارستان است. البته چون مسابقات باشگاهی نیما عالمیان با مسابقات کرواسی تداخل دارد، در این مسابقات نیست و از مسابقات اسلوونی شرکت می کند. نوشاد، هدایی، امین احمدیان و سروش امیری نیا در مسابقات کرواسی شرکت می کنند. در حال حاضر هم مسابقات امیرحسین هدایی در مجارستان تمام شده اما هنوز آنجا است اما نیما و نوشاد عالمیان هنوز در فرانسه مسابقه دارند. 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که صحبتی با فدراسیون داشته است که برای ارتقای رنکینگ بازیکنان تلاش شود؟ تاکید کرد: تورنمنت هایی که پیش رو است را درخواست داده‌ایم تا شرکت کنیم. تنها راه ارتقاء رنکینگ، حضور در تورهای جهانی است که فدراسوین جهانی در تقویم خود قرار داده است و راه دیگری وجود ندارد. اگر می‌خواهیم رنکینگ بازیکنان ارتقاء یابد، باید حضور همیشگی در مسابقات داشته باشند.  

 او افزود: البته در این شرایط سخت اقتصادی هم اعزام ها مشکل است حتی بازیکنان ما بخواهند از اروپا در تورهای اروپایی شرکت کنند، حداقل ۴۰ میلیون برای هر نفر هزینه نیاز است و تامین این هزینه ها مشکل است. هر چه جلوتر می رویم کار سخت تر می شود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی بازیکنان را در اختیار دارد؟ گفت: اواخر خرداد کار نیما و نوشاد در لیگ فرانسه تمام می شود و بازیکنان به تورهای اسلوونی و کرواسی می روند سپس به ایران می آیند و دیگر تا زمان اعزام به بازی های کشورهای اسلامی، اردو داریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *