قاضی‌زاده: تصویب قانون جوانی جمعیت مهم‌ترین اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در سال دوم بود

سادس/خراسان رضوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ارتقای سهم حوزه فرهنگ از بودجه عمومی و تصویب قانون جوانی جمعیت را از مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون در سال دوم مجلس یازدهم دانست.

احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با سادس در خصوص اهم اقدامات کمیسیون فرهنگی در سال دوم مجلس یازدهم اظهار کرد: امسال شاهد اتفاقات خوبی در کمیسیون فرهنگی بودیم که از مهم‌ترین آن ارتقای شاخص‌های فرهنگی در قانون بودجه بود.

وی با اشاره به ابلاغ قانون جوانی جمعیت به عنوان دیگر اقدام این کمیسیون در سال دوم مجلس یازدهم بیان کرد: این قانون از آبان سال گذشته لازم‌الاجرا شد و برای آن هم ردیف اعتباری ویژه‌ای تحت عنوان ستاد عالی جمعیت در نظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید دستورالعملی برای نظارت بر حسن اجرای قانون جوانی جمعیت تدوین شود، گفت: همچنین ضروری است از تمام دستگاه‌های فرهنگی که در قانون بودجه امسال مشمول اعتبارات شده‌اند، هر سه ماه یک بار گزارش‌ گرفته شود. به علاوه در خصوص اعطای تسهیلات ازدواج نیز ما هر سه ماه یک بار از بانک مرکزی گزارش خواهیم گرفت تا از این طریق بتوانیم بر حسن اجرای قوانین فرهنگی نظارت داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سهم حوزه فرهنگ کمتر از ۱.۳ درصد بودجه عمومی بود که این رقم را به حدود ۲.۷ درصد ارتقا دادیم. انشاءالله در نتیجه این اقدامات امسال شاهد رونق فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای، مذهبی و گردشگری و همچنین تقویت اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی در سازمان‌های مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه به طور کلی مجموعه مجلس یازدهم در سال دوم توانست قوانینی مترقی از جمله قانون اقتصاد دانش‌بنیان و قانون تسهیل در کسب‌وکارها را تصویب کند، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال مجلس تصویب برنامه هفتم توسعه را در دستور کار دارد، امسال سالی پرکار برای مجلس محسوب می‌شود. پس از ارائه لایحه برنامه هفتم توسط دولت مجلس می‌تواند افق پنج سال آینده کشور را ترسیم کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *