خلاقیت دانشجویان نباید در سال تولید دانش بنیان خاک بخورد

سادس/مرکزی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه داد روحیه خلاق و ایده‌پرداز دانشجویان در سال تولید دانش بنیان خاک بخورد بلکه باید از این مزیت و ظرفیت در مسیر درست استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با سادس به تشریح وضعیت استان مرکزی در حوزه تولید دانش بنیان پرداخت و با تاکید بر لزوم حضور موثر و میدانی جوامع دانشگاهی در حوزه تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: استان مرکزی ظرفیت بالایی در حوزه دانشگاهی دارد و به دلیل اینکه قطب صنعت کشور به شمار می رود به منظور ارتباط موثر و فراگیر صنعت و دانشگاه لازم است که جوامع دانشگاهی در حوزه تولید دانش بنیان به میدان بیایند و با بررسی ظرفیت‌ها و خلاء‌های موجود، در عرصه انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی پررنگ‌تر ظاهر شوند.

وی بیان کرد: موقعیت استراتژیک استان مرکزی در حوزه کشاورزی و صنعتی می طلبد تا با توسعه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی قطار حرکت تولید دانش بنیان را با سرعت به حرکت درآوریم.

وی دانشگاه ها و پارک‌های علم و فناوری را مهد شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: ‌اگر در پارک‌های علم و فناوری مجموعه های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای تحقق منویات رهبری، میزان فعالیت‌های خود را حداقل تا دو برابر افزایش دهند می‌توان نسبت به تحقق نامگذاری سال جاری امیدوار بود.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به ظرفیت عظیم دانشجویان در خلاقیت، ابتکار و نوآوری گفت: نباید اجازه داد روحیه خلاق و ایده پرداز دانشجویان در سال تولید دانش بنیان خاک بخورد بلکه باید از این مزیت و ظرفیت در مسیر درست استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه ها باید در مسیر اصلی خود هزینه شود، بیان کرد: نباید بودجه پژوهشی دانشگاه ها در حوزه هزینه ای و جاری مصرف شود که بیشترین نگرانی ها مربوط به این نوع رفتار است.

حجت الاسلام سلیمی در ادامه با اشاره به وجود قوانین کافی در حمایت از تولیددانش بنیان گفت: خرید و حمایت از شرکت های دانش بنیان در قانون مورد حمایت قرار گرفته است و نباید اجازه داد محصولاتی که دانشجویان و پژوهشگران ایرانی تولید می کنند به نام دیگران ثبت شود و از ورود کالای مشابه تولید داخل به کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *