گلف؛ ورزشی که همچنان ناشناخته است

گلف؛ ورزشی که همچنان ناشناخته است

سادس/اصفهان سرمربی تیم ملی امید گلف بانوان گفت: مردم هنوز شناخت مناسبی از رشته گلف ندارند به‌طوری که برخی از مردم اصفهان حتی از اینکه گلف در اصفهان فعال است، خبر ندارند که این نقیصه ضرورت تبلیغات بیشتر را نشان می‌دهد.

زهره هژبرپور در گفت‌وگو با سادس، جایگاه گلف در ایران و شناخت عوام نسبت به آن را بهتر از گذشته ارزیابی و اظهار کرد: از نظر جایگاه، گلف در ایران نسبت به قبل جایگاه بهتری پیدا کرده است، ولی هنوز هم نیازمند تبلیغات بیشتری برای شناساندن این ورزش به عوام هست.

وی تاکید کرد: این موضوع در اصفهان به مراتب بدتر است زیرا به جرات می‌توانم بگویم ۹۰ درصد مردم اصفهان نه گلف را میشناسند و نه حتی از اینکه این ورزش در اصفهان فعالیت دارد، اطلاع دارند.

سرمربی تیم ملی گلف امید بانوان، اصفهان را نیازمند توجه بیشتر به این ورزش دانست و گفت: به عقیده بنده اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور و یکی از جاذبه‌های توریستی ایران، نیازمند داشتن امکانات و فضایی برای این ورزش است تا بتواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

هژبرپور اضافه کرد: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ به طور کامل ارتباطم را با فدراسیون و هیئت گلف قطع کردم، ولی پس از این وقفه نسبتا طولانی مجددا آبان ماه ۱۴۰۰ در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و توانستم مقام دوم انفرادی را کسب کنم.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به طور مستمر شروع به تمرینات و آموزش بازیکنان کردم و در این مدت اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم با همت تمام مسئولان و حتی بازیکنان، رشته گلف پیشرفت بیشتری کند.

سرمربی تیم ملی گلف بالای ۱۸ سال بانوان از برگزاری اولین اردو در اردیبهشت ماه خبر داد و درباره اعزام به مسابقات، توضیح داد: بنا بر صحبتی که با فدراسیون گلف شده قراراست اعزام داشته باشیم، ولی اینکه چه تاریخی هنوز مشخص نیست. این اولین اردو است که در آن حاضر شدیم و فعلا نفرات اصلی مشخص نیستند.

هژبرپور ادامه داد: در حال حاضر در اردوی تیم ملی هستیم و بنا به نظر مربیان، اردوهای مختلف در شهرهای مختلف برای بازیکنان خواهیم داشت و بعد از چند اردوی تمرینی ۴ نفر را به عنوان بازیکنان اصلی تیم ملی ایران در این رده سنی انتخاب و برای مسابقات برون مرزی اعزام کنیم.

وی یادآور شد: به دلیل امکانات کم و محرومیت‌هایی که نسبت به کشورهای دیگر داریم، در جهان جایگاه خوبی نداریم. حداقل کار لازم برای رسیدن به جایگاه‌های بهتر داشتن تمرین مستمر، تمرکز روی تکنیک و مدیریت بازی بازیکنان است تا بتوانند در بعضی از مسابقات حرفی برای گفتن داشته باشند.

سرمربی تیم ملی گلف بالای ۱۸ سال بانوان با شاره به چالش‌های این رشته در ایران، افزود: بسیاری از شهرهای کشور زمین برای تمرین و تجهیزات ندارند. در صورتی که در اردوی قهرمانی کشور مشخص شد، کشور ما پتانسیل پیشرفت بالایی داشته و تعداد زیادی از شهرها برای مسابقات قهرمانی کشور که در آبان ماه و اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار شد اعزام داشته‌اند.

هژبرپور، ملی‌ پوش ۳۴ ساله تیم گلف ایران بود که از سال ۸۳ این رشته را شروع کرد و پس از کسب مقام نایب قهرمانی انفرادی در مسابقات گلف کشوری ۱۴۰۰، در اردیبهشت سال جاری با حکم رئیس فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ملی گلف بانوان بالای ۱۸ سال انتخاب شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *