میرمحمدی: نباید اجازه داد تا سودجویان از شرایط جدید اقتصادی سوءاستفاده کنند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ انتظار می‌رود نظارت جدی بر بازار اعمال کنند تا اقلام اساسی مردم با قیمت ثابت به دست آن‌ها برسد.

به گزارش سادس، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد:‌ از رئیس جمهور جهت برقراری مجدد یارانه بخشی از اقشاری که یارانه آن‌ها قطع شده بود، تشکر می‌کنیم. متأسفانه شاهد هستیم در آشفته بازار، قیمت‌ها روز به روز در حال تغییر است. انتظار می‌رود نظارت جدی بر بازار اعمال شده و قیمت اقلام اساسی ثابت بماند.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید اجازه داد تا سودجویان در این شرایط جدید اقتصادی از وضعیت سوءاستفاده کنند. فشار اقتصادی حق مردم نیست. بسیج مردمی و مجامع صنفی می‌توانند نقش موثری در نظارت بر قیمت‌ها داشته باشند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تصریح کرد:‌ از وزیر رفاه و وزیر اقتصاد انتظار داریم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی برای اقلام اساسی و همچنین زیرساخت‌های بیمه‌ای برای دارو اقدام کند. امروز شاهد هستیم که دهک دهم طیف گسترده‌ای از جامعه را در برمی‌گیرد و بخشی از این دهک کارمندان بخش خصوصی یا دولتی هستند که با سایر بخش این طیف اختلاف زیادی دارند. این موضوع زمینه نارضایتی و دلسردی بخشی از مردم را فراهم کرده و انتظار می‌رود در این جراحی اقتصادی این دو قشر نیز از هم جدا شوند.

وی افزود: عدم نظارت بر بازار و افسارگسیختگی قیمت‌ها به ویژه در حوزه روغن موجب نارضایتی مردم شده و انتظار می‌رود اقدام عاجلی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *