برگزاری آزمون ارشد در هفته جاری/بررسی وضعیت صندوق نوآوری و شکوفایی و مدارس خارج از کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد و مشکلات مدارس خارج از کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: آزمون ارشد سال ۱۴۰۱ نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با سادس، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و مهدی فیاضی رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز وضعیت موجود مدارس خارج از کشور و شرایطی که دارند بررسی شد، تصریح کرد: همچنین فیاضی در خصوص برنامه های این مدارس گزارشی به کمیسیون ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز نظراتشان را نسبت به برنامه های ایشان اعلام کردند و قرار بر این شد تا با توجه به اینکه نظرات نمایندگان را هم دریافت کرده اند، برای تغییر و تحولات در مدارس خارج از کشور و فعال شدن آنها و مسائل مدارسی که مشکل پیدا کرده اند را حل کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در بحث صندوق نوآوری و شکوفایی نیز وحدت رئیس این صندوق گزارشی از عملکرد آن ارائه کرد و از اینکه دولت سهم خود را طی چهار سال گذشته به صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت نکرده گله مند بودند که قرار شد کمیسیون آموزش این موضوع را پیگیری کند تا دولت وظیفه خود در قبال صندوق را ادا کند.

ویس کرمی گفت: دستوری نیز آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون داده بودند مبنی بر اینکه بحث تعویق آزمون ارشد بررسی شود که جواب ایشان نیز آماده است و کمیسیون به ایشان ارائه خواهد کرد.

وی در رابطه با شکایت داوطلبان آزمون ارشد سال جاری به دیوان عدالت اداری برای تعویق این آزمون بیان کرد: داوطلبان این آزمون از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند که باید پیگیر شکایتشان باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری آزمون یک بحث اجرایی است و کمیسیون با برگزاری آزمون مشکلی ندارد و کار دولت است و بنابراین قصد ورود به این مساله را به لحاظ قانونی ندارد.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: در رابطه با تعویق آزمون ارشد ۱۴۰۱ افرادی به دیوان مراجعه کردند و دیوان نیز در حال بررسی این موضوع است و در نهایت اگر بعد از آزمون مطلبی بود کمیسیون می تواند ورود کند، چراکه کمیسیون و مجلس به لحاظ ساختار قانونی و بر اساس اصل عدم دخالت قوا در کار یکدیگر، به طور ابتدایی نمی تواند آزمونی را لغو کرده یا به موضوع ورود کند. اگر تشخیص دیوان این باشد که مشکلی پیش آمده می تواند دستور توقف آزمون را بدهد اما بعید می دانم که این اتفاق بیفتد.

وی در پایان گفت: بنابراین فرض بر این است که آزمون ارشد سال ۱۴۰۱ این هفته برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *