نیاز مسکن مهر به بودجه ۷هزار میلیارد تومانی

یک نماینده مجلس گفت: درباره تأسیسات زیربنایی و زیرساخت، هیچ تصویر روشنی در برنامه وجود ندارد که منابع آن چگونه تأمین خواهد شد مگر اینکه در بودجه سنواتی حدود ۷ هزار میلیارد تومان نیاز مسکن مهر برای دستگاه های اجرایی پیش بینی شود.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم، ایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گفت: طرح مسکن مهر تعامل سه جانبه میان انبوه سازان، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پردیس و بانک مسکن است.

وی افزود: مسکن مهر پردیس آخرین قراردادی بود که به تعداد 80هزار واحد در خرداد سال 1393 در دولت سابق بسته شد.

رهبر با اشاره به اینکه شرایط آماده سازی و ساخت مسکن مهر پردیس مشکل تر و هزینه برتر بوده، ادامه داد: در شهریور سال 1391 قیمت میلگرد مصرفی بیش از سه برابر شد و هزینه ها افزایش یافت.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان  گفت: عرصه و زمین مسکن مهر در اجاره 99ساله است بنابراین آماده سازی زیر ساخت های آن جزو تعهدات دولت بود اما در دولت قبل ، بخشی از آورده متقاضی در این زمینه استفاده شد و قرار بود برگرداند اما این کار انجام نشد.

کمال الدین شهریاری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس بند دال ماده 73 به مسکن مهر اشاره کرده و مقرر می دارد بانک مسکن موظف است نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر با تشخیص وزارت راه و شهرسازی به گونه ای اقدام کند تا متعهد احداث واحدهای جدید ایجاد نشود.

وی افزود: با این کار پرونده طرح مسکن مهر بسته خواهد شد و طرح جدیدی به عنوان مسکن مهر احداث نخواهد شد.

شهریاری ادامه داد: درباره تأسیسات زیربنایی و زیرساخت، هیچ تصویر روشنی در برنامه وجود ندارد که منابع آن چگونه  تأمین خواهد شد مگر اینکه در بودجه سنواتی حدود 7 هزار میلیارد تومان نیاز مسکن مهر برای دستگاه های اجرایی مانند وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و نفت برای تأمین آب، برق و گاز و راه سازی در بودجه پیش بینی شود زیرا در برنامه ششم توسعه چیزی برای آن در نظر گرفته شده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *