گسترش فولاد، رکورددار مساوی و شکست ناپذیر در خارج از خانه


دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن و گسترش فولاد

گسترش فولاد با فراز کمالوند به مرور زمان نتایج خوبی کسب کرده است و در صورت ادامه این روند به جمع بالانشینان جدول رده بندی اضافه خواهد شد.

به گزارش سادس، گسترش فولاد تبریز دومین نماینده آذربایجان شرقی در لیگ برتر فوتبال ایران است که این فصل در ابتدا عملکرد خوبی نداشت اما رفته رفته بهتر شد و پیش بینی می‌شود در ادامه‌ این روند به جمع بالانشینان جدول نیز اضافه شود. در ادامه بررسی آمار تیم‌های لیگ برتری تا نیم فصل به سراغ گسترش فولاد تبریز رفته‌ایم.

کلیات

گسترش که رکورددار تساوی در لیگ امسال است، با کسب ۴ برد، ۸ تساوی و ۳ شکست و ۲۰ امتیاز در رتبه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد. گسترشی‌ها که امسال با خرید بازیکنان گران‌قیمت به دنبال کسب سهمیه آسیا بودند، کمی دیر به هماهنگی رسیده‌اند. این تیم در ۴ هفته اخیر توانست از ۱۲ امتیاز ممکن ۱۰ امتیاز را کسب کند و جایگاهش در جدول را بهبود ببخشد.

مربی

سرمربی‌گری این تیم تبریزی بر عهده جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر است. فراز کمالوند یکی از متخصصین آوردن تیم‌ها به لیگ برتر است. او با ۳ فصل حضور روی نیمکت این تیم تبریزی، باثبات‌ترین نیمکت تیم‌های حاضر در لیگ شانزدهم را در اختیار دارد. کمالوند این فصل نیز ادامه روند مثبت خود در گسترش فولاد را در پیش گرفته و با اضافه کردن چند ستاره به لیست خود به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ است.

مدیریت

گسترش فولاد از لحاظ مدیریتی نیز یکی از باثبات‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. غلامرضا سمندر مدیرعامل تیم، ۶ سال است که این سمت را برعهده دارد و در روند موفقیت های ادامه‌دار گسترش فولاد بی تاثیر نبوده است. خصوصی بودن این باشگاه و درآمدزایی از دیگر عوامل موفقیت گسترش فولادی بوده است که قدمت زیادی ندارد و از تاسیس باشگاهش تنها ۹ سال است که می‌گذرد.

بازیکنان

گسترش فولاد که از بودجه‌های دولتی برای خرید بازیکنان استفاده نمی‌کند، امسال با درآمد خود با جذب ستاره‌هایی چون لوسیانو پریرا، دخسوس، محمدرضا خلعتبری و رضا خالقی‌فر و همچنین حفظ بازیکنانی مثل داریوش شجاعیان، مرتضی اسدی و مگنو باتیستا، توانست لیست خوبی را برای حضور در لیگ شانزدهم ببندد.

میانگین سنی: ۲۵.۷

تعداد برد و باخت: گسترش فولاد در ۱۵ بازی این فصل ۳ برد، ۸ تساوی و ۴ شکست کسب کرده است. عجیب‌ترین نکته درباره بازی‌های این تیم در خارج از خانه است. این تیم در خارج از ورزشگاه بنیان دیزل ۶ تساوی و یک پیروزی و میانگین امتیازی ۱.۲۸ امتیاز در هر بازی را ثبت کرده است. این تیم در داخل خانه نیز ۲ برد، ۲ تساوی و ۴ شکست دارد. در واقع تمام شکست‌های این تیم در داخل خانه است.

گل زده: گسترش فولاد با وجود داشتن بازیکنان سطح بالایی در خطوط هجومی خود نتوانست گل‌های زیادی به ثمر برساند. این تیم در خانه ۷ گل زده و در خارج خانه نیز ۶ بار دروازه حریفان را باز کرده است. میانگین گل زده این تیم در ورزشگاه بنیان دیزل ۰.۸۷ و در خارج از این ورزشگاه ۰.۸۵ گل در هر بازی است.

آمار دقایقی که این تیم موفق به بازکردن دروازه حریفانش شده است: نکته جالب عدم گلزنی این تیم در دقایق بین ۶۰ تا ۷۵ است.

۰-۱۵: دو گل

۱۵-۳۰: دو گل

۳۰-۴۵: سه گل

۴۵- ۶۰: سه گل

۶۰- ۷۵: –

۷۵- ۹۰: سه گل

گل خورده: این تیم تا انتهای نیم فصل، ۱۱ گل خورده است که ۶ گل در خانه و ۵ گل در خارج از خانه خورده است.

آمار دقایقی که گسترش فولاد در آن دقایق گل خورده است:

۰-۱۵: دو گل

۱۵-۳۰: دو گل

۳۰-۴۵: یک گل

۴۵- ۶۰: سه گل

۶۰- ۷۵: یک گل

۷۵- ۹۰: دو گل

کارت‌های زرد و قرمز: گسترش فولاد یکی از تیم‌هایی است که کارت قرمز زیادی دریافت کرده است. شاگردان کمالوند در این فصل ۳ بار با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شده‌اند. همچنین بازیکنان این تیم ۲۴ بار توسط داور با کارت زرد جریمه شده است.

پنالتی‌: در ۱۵ بازی گسترش تنها یک پنالتی برای این تیم گرفته شده که لوسیانو پریرا آن ضربه را وارد دروازه تیم سابق خود، سپاهان کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *