کوتاهی در مسئولیت‌های اجتماعی خیانت در امانت است

سادس/گلستان امام جمعه موقت گرگان گفت: مسئولیت های اجتماعی امانت الهی هستند و افراد باید خود را از خیانت در این امانت برحذر دارند.

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی بهترین توشه و پناهگاه در زندگی است و انسان را به مقصود می رساند و مایه نجات او است.

وی یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر را گرامی داشت و افزود: امام کاظم(ع) می فرمایند خداوند بندگانی در روی زمین دارد که در مواقع حساس برای رفع نیازهای مردم می کوشد و این افراد در روز قیامت در امنیت کامل قرار دارند.

امام جمعه موقت گرگان با قدردانی از زحمات نیروهای هلال احمر، تصریح کرد: همچنین پیامبر اکرم(ص) در روایت دیگری فرمودند دو خصلت وجود دارد که بالاتر از آن خصلتی نیست که ایمان به خداوند تعالی و سودرسانی به بندگان خداوند و حرکت به سوی منافع جامعه از جمله آن است و شرک به خداوند و ضرر رساندن به بندگان دو خصلت شَری است که بدتر از آن نیست، کار نیروهای هلال احمر به دلیل خدمت‌رسانی به مردم اجر بالایی دارد.

برقرار به ۲۷ اردیبهشت ماه سالروز ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و  یادآور شد: ایشان شخصیت بسیار والایی داشتند و به با حضور در نزد امام هادی(ع)، عقاید خود را به حضرت عرضه می کرد تا برای رفع عیوب و نواقص خود گام بردارند.

وی به توصیه های امام هادی(ع) به شیعیان اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرمودند که شیطان قسم خورده که انسان را گمراه کند لذا مردم باید مواظب باشند شیطان در آنها نفوذ نکند.

امام جمعه موقت گرگان بر ضرورت صداقت در گفتار تاکید کرد و متذکر شد: قرآن کریم به مردم توصیه می کند همراه با صادقان باشند، صداقت بسیار خصلت ارزنده‌ای است و نجات انسان در صداقت و راستگویی است همانطور که هلاکت و بدبختی انسان در روغگویی است.

برقرار اضافه کرد: امانتداری ویژگی دیگری است که مورد تاکید امام هادی(ع) بود و باید سرلوحه کار مردم باشد، هر کسی که امانتی را قبول می کند باید آن را صحیح و سالم به دست صاحبش برساند، مسئولیت های اجتماعی امانت الهی است لذا افراد باید با انجام صحیح وظایف محوله، خود را از خیانت در این امانت برحذر دارند.

وی ایجاد روابط حسنه با یکدیگر را چهارمین سفارش امام هادی(ع) به شیعیان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به مومنان توصیه می کنند به یکدیگر توجه کنید و صله‌رحم، دید و باز را ترک نکنید و نسبت به یکدیگر مهربان باشید.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه حفظ آبروی دیگران پنجمین سفارش حضرت بود، متاسفانه این مسئله در جامعه ما آنطور که باید رعایت نمی شود، باید مواظب باشیم که آبروی کسی خدشه‌دار نشود چراکه انسان با آبروی خود زنده است، بسیاری از مواقع برخی افراد را بدون دلیل و مدرک متهم می کنیم حال آنکه این کار درست نیست. 
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *