افتتاح و بهره‌برداری ۱۳ پروژه سلامت در مراوه‌تپه/ پایان ساخت خانه‌های بهداشت در سال ۱۴۰۱

سادس/گلستان فرماندار شهرستان مراوه تپه از افتتاح و بهره‌برداری ۱۳ پروژه به مناسبت هفته سلامت در این شهرستان مرزی خبر داد.

لقمان قربانی در گفتگو با خبرنگار سادس از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۳ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان به مناسبت هفته سلامت در شهرستان مراوه‌تپه خبر داد و اظهار کرد: این پروژه ها روز گذشته در هشت روستای مراوه‌تپه اعم از چایلی، چنارلی، عرب قاری حاجی، قرناوه سفلی،  کریم ایشان،  بابا شاملیگ، شهر گلیداغ و شهر مراوه تپه افتتاح و یا به بهره‌برداری رسیده است.

وی از مشارکت و همراهی خیرین و نیکوکاران قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه خیرین و نیکوکاران در این بخش گُل کاشتند، پروژه های فوق شامل خانه های بهداشت روستاهای چایلی، باباشملک، عرب قاری حاجی، قرناوه سفلی، کریم ایشان، پست دره و قرقیجق، اورژانس ۱۱۵ شهرهای گلیداغ و اورژانس ۱۱۵ عرب قره حاجی، مرکز جامع سلامت شهر مراوه تپه و زیست پزشک چنارلی و سه پد هلی‌کوپتر است.

فرماندار مراوه‌تپه به اعتبارات پروژه های هفته سلامت اشاره کرد و یادآور شد: خانه های بهداشت هر کدام با زیربنای ۱۰۰متر مربع و با اعتبار یک میلیارد تومان، مرکز جامع سلامت گلیداغ با یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۳ میلیارد تومان که سه میلیارد تومان آن از طرف بنیاد علوی و مابقی توسط خیرین و دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

قربانی از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای هر پد بالگرد خبر داد و افزود: برای پروژه زیست پزشک چنارلی با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه به مناسبت هفته سلامت یک خانه بهداشت افتتاح شد و عملیات اجرایی ساخت پنج خانه بهداشت دیگر آغاز شده است، تصریح کرد: دو اورژانس به صورت اورژانسی افتتاح شده است.

وی تاکید کرد: براساس هدف گذاری انجام شده امسال پایان ساخت خانه های بهداشت را در شهرستان مرزی مراوه تپه خواهیم داشت، تاکید کرد: تمامی مناطق مرزی مراوه تپه که براساس آمار جمعیتی واجد شرایط ساخت خانه بهداشت داشته باشد از این نعمت برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *