انتظار نداریم تیراندازان در اولین مسابقه سهمیه بگیرد/خدا را شکر بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد

انتظار نداریم تیراندازان در اولین مسابقه سهمیه بگیرد/خدا را شکر بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد

سرمربی تپانچه گفت: خدارا شکر بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد زیرا هم مربیان و هم ورزشکاران نیاز به حضور در مسابقات مصر داشتیم.

به گزارش سادس، نشست خبری فدراسیون تیراندازی با حضور سرمربیان تیم‌های ملی، رئیس و دبیر فدراسیون امروز چهارشنبه برگزار شد.

محسن نصر اصفهانی سرمربی تپانچه در مورد ادامه اردوهای تیم ملی اظهار کرد: خدارا شکر بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد. من بعد از ۶ ماه بعد المپیک مسئولیت تیم را به عهده گرفتم. نیاز بود تیم به جام جهانی برزیل اعزام شود. هم مربیان و هم ورزشکاران نیاز به حضور در مسابقات مصر داشتیم.

سرمربی تپانچه در ادامه گفت: در ادامه مسیر مسابقات آذربایجان را پیش رو داریم و هدف ما اکنون قهرمانی جهان مصر است که حکم سهمیه المپیک پاریس را دارد. با سیاستی که فدراسیون پیش رو دارد قرار است با تمام قوا در آذربایجان شرکت کنیم تا تیم اصلی را بشناسیم. در قهرمانی جهان مصر هم که در هر ماده ۴ سهمیه توزیع می‌شود و امیدوارم بتوانیم سهمیه بگیریم. البته انتظار نداریم ورزشکاران در اولین رویداد سهمیه بگیرند اما هدف اصلی ما این است که شانس خود را امتحان کنیم.

نصر اصفهانی در ادامه در خصوص عملکرد تیم در جام جهانی برزیل گفت: قطعا اصحاب رسانه همراه تیم‌ها هستند. ما به عنوان یار کمکی از رسانه یاد می‌کنیم. ۱۵ یا ۲۰ روز بود که تیم را تحویل گرفتم. تلاش کردم در همان زمان با همان آمادگی که داشتند به مسابقه اعزام کردیم. هشت ماهی بود که بعد از المپیک در هیچ مسابقه‌ ای شرکت نکرده بودند. ما خداراشکر در همه ماده‌ها فینالیست داشتیم. آنها توانستند فینال همه مواد را ببینند.

سرمربی تپانچه در ادامه گفت: جواد فروغی از دیگر ورزشکاران مستثنی نیست. هدف همه ورزشکاران رسیدن به مدال المپیک است. فروغی به این نقطه رسید. بعد از آن ورزشکار نیاز دارد با تمرکز بیشتر هدفگذاری کند و به سمت هدفش حرکت کند. امیدواریم که فروغی در ادامه رقابت‌های پیش رو بدرخشد. طبیعی است که یک ورزشکار بعد از طلای المپیک کمی فاصله می‌گیرد. سخت است که یک ورزشکار به هدفش برسد و مجدد بخواهد به اوج برسد. خیلی به کمک نیاز دارد تا بتواند دوباره برگردد.

موسوی دبیر فدراسیون در این نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات ساچمه و فشنگ حل شده است، گفت: تیراندازی یک ورزش ابزار محور است. ابزار و تجهیزات لباس و مهمات و سلاح است. این‌ها هم تولید داخل دارد و هم خارج . پر واضح است که میل ورزشکاران به سمت مهمات خارجی است. اکنون هم اعلام می‌کنیم که مشکل مالی برای ورود مهمات نداریم اما مقررات محدود کننده‌ای داریم‌. یکی از دلایلی که عنوان می‌شود این است که ما خود تولید داخلی داریم‌. کیفیت تولیدات داخلی افزایش پیدا کند. حداقل اینکه ورزشکاران ما بتوانند از مهمات با کیفیت استفاده کنند.

دبیر فدراسیون افزود: در جلسات با وزارت دفاع به این نتیجه رسیدیم که به کیفیت استاندارد برسند و از طرفی به قیمت ارزان برسد. ما که تولید کننده نیستیم وزارت دفاع تولید می‌کند و ما خریداری می‌کنیم. هم کیفیت و هم قیمت آن در جلسات مورد بررسی قرار گرفته شده است. ما در خفیف فاصله آوریم و کیفیت مهماتمان فاصله دارد بنابراین باید شرایط ورود مهمات خفیف باید فراهم شود. امیدواریم با همکاری وزارت دفاع و سایر ارگان‌ها بتوانیم وارد کنیم. ما مشکل مالی نداریم، مهمات که از وزرات دفاع تولید می‌شود و به دست ورزشکاران می‌رسد. ورزشکاران با ساچمه و فشنگ تمرین می‌کنند.

در اولین جلسه با حضور مسئولان موضوع ما دفاع از عملکرد اهداف پروازی بود تا در کشورهای اسلامی نماینده داشته باشیم. در چندین سال بود که نتیجه خوبی در اهداف پروازی نگرفته بودیم به دلیل عدم شرکت در مسابقات. ما قول دادیم که زود اردو ها به تفکیک تراپ مردان و زنان و اسکیت را شروع کنیم. سهمیه هم این نیست که یک مرد یا یک زن باشد می‌تواند سهمیه بیشتر شود ولی این به حمایت کمیته ملی المپیک دارد. ما این ظرفیت را داریم که تیم تراپ و اسکیت مردان کامل اعزام کنیم. زنان هم دو ورزشکار در حال تمرین هستند. مسابقات در قونیه برگزار می‌شود و قرار است برای آمادگی بیشتر تیم ملی اهداف پروازی برای کسب آمادگی بیشتر به مسابقات جایزه بزرگ قونیه اعزام کنیم. مجوز خروج از کشور را هم گرفته‌ایم. کمیته هر تعدادی را اعلام کند ما آمادگی اعزام را داریم.

نصر در پاسخ به این سوال که نگاه روی تپانچه بیشتر شده است چقدر امید است که در پاریس مدال تکرار شود گفت: قطعا هر چقدر موفقیت‌های بیشتری در مسابقات بین‌المللی بدست آوریم انتظارات هم بیشتر می‌شود. ما تلاش می‌کنیم که ورزشکاران بین ۱۰ نفر اول دنیا باشند. این سبب می‌شود که خود به خود به فینال مسابقات برسند. در فینال هم که هر اتفاقی خواهد افتاد. قطعا تیراندازان با استعداد می‌توانند خوش بدرخشند.

حسین باقری در مورد بازگشت الهه احمدی گفت: در خصوص بازگشت احمدی باید بگویم هر ورزشکاری می‌تواند تصمیم بگیرد که برگردد.

با توجه به عملکردش هم در تیم اعزامی جام جهانی برزیل قرار گرفت. در خصوص مربیگری احمدی هم تصمیم با خودش است. همین که شروع هم کردند با درخواست خودشان بود. او در سال ۲۰۱۹ آخرین مسابقه را داشت. آمادگی تیرانداز با تمرین و حضور در مسابقه بدست می‌آید.

باقری در خصوص لغو بازی‌های آسیایی گفت: به ورزشکارانم اعلام کردم بدون وقفه و با انگیزه کارمان را ادامه می‌دهیم. با توجه به اینکه سهمیه المپیک در قهرمانی جهان ۲۰۲۲ توزیع می‌شود خیلی مهم است. هیچ تغییری در برنامه های ما ایجاد نشده و با همان شرایط کارمان را ادامه می‌دهیم. برای جام جهانی باکو ۳ بزرگسال، ۲ دختر جوان و یک پسر جوان عازم می‌کنیم. تا آنها را محک بزنیم. اگر هدف نهایی المپیک باشد باید برای آن تلاش کنیم. کمتر از دو سال زمان داریم. به اندازه کافی زمان را از دست داده‌ایم.

موسوی در خصوص افزایش شهریه مسابقات گفت: سال گذشته ۹۵ هزار تومن ورودی هر نفر بوده و قهرمان ۶۰۰، ۴۰۰ و ۳۰۰ بوده است.
امسال برای هر نفر به ۱۳۵ هزارتومان افزایش یافته است و جوایز به یک میلیون، ۸۰۰ و ۶۰۰ افزایش یافته است. از طرفی هزینه مصرفی ما هم افزایش پیدا کرده است. ما نگاه درآمدی نداریم. ما جوایز را افزایش داده‌ایم و قرار است لیگ را پویاتر برگزار کنیم. شاید ایراد بگیرند که چرا فدراسیون مسابقات آزاد را برگزار می‌کند یا به بخش خصوصی نمی‌سپارند. ما برگزار می‌کنیم تا فینال را طبق آخرین به روز رسانی انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *