استقرار تیم بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر گلستان در روستای "قیزلر" گنبدکاووس

سادس/گلستان تیم بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) هلال احمر گلستان به مدت دو روز به روستای قیزلر در شهرستان گنبدکاووس اعزام شد.

قاسم غریب آبادی در حاشیه برگزاری مانور بهداشت و درمان اضطراری در روستای دورافتاده قیزلر گنبدکاووس گفت: امسال به صد سالگی هلال احمر رسیدیم و معنی آن این است که به اندازه صد سال خدمت بی منت به مردم ارائه شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان افزود: برنامه های متعددی در هفته هلال احمر برگزار شده و امروز تیم بهداشت و درمان اضطراری استان به روستای کم برخوردار قیزلر از بخش داشلی برون گنبدکاووس اعزام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: اقدامات هلال احمر در زمان بحران نمود بیشتری دارد و به بحث بهداشت، درمان و تسکین آلام بشری آسیب دیدگان توجه می کند. در این مانور که در شرایط عادی برگزار می شود، تیم ها در شرایط واقعی قرار می گیرند تا تمرین کنند زمان بحران به بهترین نحو به مردم خدمات ارائه دهند.

به گفته غریب آبادی؛ در روستای قیزلر مردم و فرمانداری گنبدکاووس، بخشداری و مسئولان روستا استقبال خوبی از این حرکت انسان‌دوستانه کردند و افراد برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به این تیم مراجعه می کنند.

گفتنی است؛ تیم بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استان با ظرفیت ۱۹ کادر بهداشتی درمانی داوطلب اعم از پزشک عمومی، متخصص کودکان، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس تغذیه، ماما، تکنسین دارویی و فنی داروخانه و پرستار به مدت دو روز به مردم روستا خدمات رایگان ارائه می دهد.

همچنین از دیگر برنامه های هلال احمر در این روستا افتتاح خانه هلال و برگزاری مانور نجات در آوار زلزله است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *