دعوت از ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران برای حضور در مسابقات روسیه

دعوت از ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران برای حضور در مسابقات روسیه

رئیس کمیته ملی پارالمپیک روسیه از فدراسیون ایران برای حضور در مسابقات این کشور دعوت کرد.

به گزارش سادس، رودی ون‌دن‌ابیل رئیس فدراسیون بین‌المللی آیواز (فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو) به همراه هیات اجرایی این فدراسیون از فدراسیون جانبازان معلولان و کمیته ملی پارالمپیک ایران بازدید کردند.

پاول نایب رئیس دوم آیواز و رئیس IPC روسیه در نشست خبری بعد از این دیدار گفت: در تمام زندگی خودم ورزشکار بوده، همیشه ورزش کرده‌ و سفرهای ورزشی رفته‌ام اما روز گذشته یک موزه عالی و بی‌نظیری دیدم. معتقدم با توجه به اینکه آیواز قوی‌ترین سازمان ورزش معلولین است بهتر است که رئیس آیواز به این فکر کنند که چنین موزه‌ای را ما هم تاسیس کنیم.

او در واکنش به صحبت‌های اسبقیان در مورد تاسیس آکادمی ورزش‌های ویلچری و قطع‌ عضو توسط آیواز در ایران گفت: معتقدیم فدراسیون از حیث تجهیزات، مدرسان و داوران خیلی غنی است و هر آنچه برای تاسیس این مرکز مورد نیاز است را دارد. ما در روسیه چنین آکادمی‌ای داریم که مورد تایید وزارت علوم ماست. با توجه به ظرفیت‌های خیلی خوبی که در بحث‌های علمی و متخصصان ورزشی و مربیان داریم، فکر می‌کنم بتوانیم در بحث مبارزه با دوپینگ و کلاس‌بندی با شما همکاری داشته باشیم. با توجه به اینکه IOC هم یک آکادمی دارد فکر می‌کنم زمان آن رسیده که آیواز هم چنین آکادمی را تاسیس کند.

او به تمایل برای حضور در مسابقات به میزبانی ایران اشاره و بیان کرد: تقریبا دو سال پیش ایران میزبانی مسابقات بین‌المللی اسکی را پذیرفته بود و ما علاقمند بودیم نفر اعزام کنیم اما متاسفانه مشکلاتی پیش آمد و نشد اما اکنون با توجه به تمایل شما برای تاسیس آکادمی و میزبانی از مسابقات دوست داریم ورزشکاران، مربیان و داوران مان را به کشور شما بفرستیم. ما در ماه اکتبر میزبانی مسابقات تابستانی با عنوان “با هم هستیم” را در روسیه داریم و از شما و ورزشکارانتان دعوت می‌کنیم که در این رویداد حضور داشته باشد. ما فکر می‌کنیم این رویداد می‌تواند به ورزشکاران شما کمک کند تا آماده مسابقات پیش رو شوند. دعوتنامه این رویداد را به شما در فدراسیون، کمیته و وزارت ورزش ارسال می‌کنیم تا این موضوع را با تامل بیشتری بررسی کنید.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *