رئیس IWAS در دیدار از فدراسیون جانبازان ایران چه گفت؟

رئیس IWAS در دیدار از فدراسیون جانبازان ایران چه گفت؟

رودی ون‌دن‌ابیل معتقد است ایران در حال پیشرفت در بخش ورزش‌های جانبازان و معلولان است و این موضوع را می‌توان در نتابج ایران در رویدادهای بین‌المللی مشاهده کرد.

به گزارش سادس، رودی ون‌دن‌ابیل رئیس فدراسیون بین‌المللی آیواز (فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو) به همراه هیات اجرایی این فدراسیون از فدراسیون جانبازان معلولین و کمیته ملی پارالمپیک ایران بازدید و روز گذشته هم با حمید سجادی وزیر ورزش و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک دیدار کردند.

رودی ون‌دن‌ابیل رئیس فدراسیون بین‌المللی آیواز در مورد جلسه با حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: بعد از جلسه روز گذشته از همکاری نزدیکی که بین دولت شما، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین وجود دارد، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم. نه تنها در پارالمپیک توکیو بلکه در سایر رویدادها شاهد توسعه و رشد تعداد مدال‌های ایران هستم. این توسعه نه تنها در رشته‌های باستانی و سنتی بلکه در رشته‌های جدیدتر مثل تیراندازی، دوومیدانی و تیراندازی با کمان هم شاهد هستیم.

او افزود: زمانی که بخش‌های مختلف فدراسیون را دیدم، متوجه دلیل اصلی این توسعه شدم. به دوستان خودم در هیات اجرایی گفتم زمانی که به جدول توزیع مدال نگاه می‌کنیم کشورهای بالاتر از ایران در حال افت هستند، در حالی که ایران روز به روز بهتر می‌شود و پیشرفت می‌کند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی آیواز خطاب به اسبقیان گفت: به توجه به تمام معلولیت‌ها اشاره کردید و برای من جالب است که وقتی به این توسعه نگاه می‌کنم، نه تنها در معلولیت‌های جسمی بلکه در بخش‌هایی که افراد دارای هوش میانه هستند هم پیشرفت خوبی داشته‌اید. تمام رشد و توسعه با یک تیم اجرایی خوب به دست می‌آید، تیمی که تحت نظر یک مدیر خوب می‌تواند با کار خودش ادامه بدهد.

او در مورد بازدید از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک گفت: خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم که چگونه شما توانسته‌اید تجهیزات مختلف ورزشی را در فضای کوچکی کنار هم قرار بدهید. این موضوع کمک می‌کند ورزشکاران شما از سطوح پایه به سطوح بالاتر برسند. زمانی که اردوی تیم والیبال نشسته زنان شما را دیدم همه ما تنوع و حرفه‌ای بودن شما را در سطوح و سنین مختلف مشاهده کردیم. از طرفی من متوجه مربیان و سازماندهی خوب اطراف زمین شدم و زمانی که ویدیوی شما را مشاهده کردم متوجه شدم این ساختار نه تنها برای والیبال که برای تمام رشته‌های شما وجود دارد.

رودی ون‌دن‌ابیل در مورد بازدید از پیست اسکی ایران برای میزبانی از اولین دوره بازی‌های زمستانی ورزش‌هلی ویلچری و قطع عضو گفت: معتقدیم شما با قبول میزبانی بازی‌های زمستانی محوریت توسعه ورزش‌های زمستانی در آیواز را قبول کردید. با توجه به تجربه‌ام این تجهیزات و تنها برای افراد معلول نیست و زمانی که شما تجهیزات مناسبی داشته باشید این می‌تواند در اختیار همه قرار بگیرد. کاری که شما و تیم شما انجام می‌دهد از نظر من مشارکت دادن و یکپارچه سازی افرارد معلول در جامعه است.

او با اشاره به جنبش پارالمپیک ادامه داد: جنبش پارالمپیک امروز فقط از مشارکت صحبت می‌کند. ما اعتقاد داریم که با میزبانی از اولین دوره بازی‌های زمستانی در تهران، مردم می‌تواند ورزشکاران معلول را ببینند. این موضوع می‌تواند دلیلی برای ارتقا پیست اسکی شما باشد و شاهد مشارکت در سطوح بالاتر باشیم به این صورت که افراد از کشورها مختلف به ایران بیایند و از پیست‌های شما استفاده کنند.  اجازه بدهید سخنانم را با یک لطیفه تمام کنم من از فرانسه آمده‌ام و می‌دانم کوه یعنی چی اما دوستان انگلیسی من چون انگلیس کاملا مسطح است برای آنکه بدانند کوه و اسکی چیست باید از کشور خود خارج شوند. بنابراین شاید در آینده و زمانی که می‌خواهند برای تعطیلات اسکی کنند دیگر به فرانسه و روسیه نروند و به ایران بیایند.

او در مورد مسائلی که در دیدار با وزیر ورزش و جوانان مطرح شد، گفت: همکاری تنگاتنگی بین‌پارالمپیک، وزارت ورزش و فدراسیون جانبازان وجود دارد. دیروز هم در جلسه اشاره کردم خیلی رایج نیست در یک کشور و یک وزارتخانه ورزش و جوانان در کنار هم باشند. ورزش نه تنها در بازی‌های پارالمپیک توکیو بلکه در تمام مسابقات و بازی‌ها باعث شهرت یک کشور می‌شود و  این شهرت باعث می‌شود که افراد به آن کشور احترام بگذارند.‌ زمانی که در ورزش به یک درجه بالا می‌رسید سخت‌ترین کار حفظ آن است. زمانی که ما مقوله ورزش و جوانان را در کنار هم داریم به این معنی است که شما در آن  واحد با مشارکت دادن جوانان در ورزش خود هم سرمایه‌گذاری می‌کنید.

او افزود: بازدید امروز و بحث توسعه در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با جدیت پیگیری می‌شود. تجهیزات خوبی که دیدیم و سرمایه گذاری که روی ورزشکاران می‌شود حاکی از این است که شما در آینده ورزشکاران موفقی خواهید داشت. ما روز گذشته هم این موضوع را در همکاری بین فدراسیون و وزیر ورزشی که خودش هم ورزشکار است دیدیم و لین چیزی است که برای تضمین آینده از آن یاد می‌کنم.

رییس فدراسیون بین‌المللی آیواز در مورد عضویت کم کشورها در این‌ سازمان گفت: درخصوص تعداد کشورهای عضو آیواز باید به تاریخچه این سازمان و فدراسیون بین‌المللی اشاره کنم که غنی است. هر کشوری که ورزش معلولان در آن پیگیری می‌شود، عضو سازمان ما بودند. ورزش معلولان در سه دهه گذشته توسعه زیادی داشته و ما یک جهانی شدن در دسته‌های مختلف معلولیت را می‌بینیم. به همین دلیل کشورها به جای آنکه عضو آیواز شدند،  عضو کمیته بین‌المللی پارالمپیک شدند چون بسیاری از کشورها تمرکزشان روی ورزشکاران درجه یک خودشان است. در واقع کشورهای زیادی سرمایه‌گذاری روی نسل جوان و آینده را فراموش کرده‌اند اما آیواز مجری مسابقات و بازی‌های جهانی و جوانان است و این نیاز وجود دارد که ورزشکاران از سطح پایین‌تر رشد کنند و به سطح بالاتر بروند. بر همین اساس کشورهای زیادی در سال‌های گذشته عضو آیواز شدند. ما فضایی به آنها می‌دهیم تا ورزشکاران سطح پایین هم رشد کنند و این کاری است که IPC انجام نمی‌دهد. در نهایت اینکه ما می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم تا اعضای بیشتری در آینده داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *