استقرار ۱۷۵۰۰ خانوار عشایر در اردبیل

سادس/اردبیل مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر در قالب ۷۰ هزار نفر در استان اردبیل مستقر هستند.

طهماسبی پور ۱۷ اردیبهشت در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار کرد: عشایر استان اردبیل اغلب در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و گرمی و بخشی نیز در خلخال مستقر شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از ۲۰ اردیبهشت ماه کوچ بهاره عشایر از قشلاقات به سمت ییلاقات آغاز می‌شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان تا ۳۰ اردیبهشت برای کمک به این اقدام عشایر آماده‌باش خواهند بود.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با تاکید بر اینکه ساماندهی کوچ بهاره عشایر به ویژه حمل دام آنها به ییلاقات باید با امنیت ویژه‌ای انجام شود، گفت: دام‌های عشایر اردبیل ذخایر ژنتیکی کشور هستند که نگهداری دقیق از آنها وظیفه همگانی است.
طهماسبی‌پور از توزیع ۲۳۰۰ تن نهاده دامی بین عشایر استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: ۵۰۰ تن از این نهاده‌های دامی در حال حاضر توسط تعاونی‌های عشایر توزیع می‌شود.
وی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست؛ با استقرار ماشین‌آلات راهداری در مسیرهای کوچ عشایر نسبت به بازگشایی راه‌های مسدود شده در کولاک فروردین یاری‌رسان امور عشایر باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *