حقوق معلمان با تورم همخوانی ندارد

سادس/خراسان رضوی آیا می‌دانستید در کوئینزلند استرالیا، حقوق معلمان یکی از بالاترین حقوق اولیه فارغ‌التحصیلان در این کشور است زیرا بر این باورند که سرمایه‌گذاری روی معلمان، سرمایه‌گذاری روی دانش‌آموزان است.

حقوق معلمی با توجه به سنوات خدمت، صلاحیت‌ها و سابقه تدریس تعیین می‌شود. برای یک معلم مبتدی دائمی یا موقت با مدرک چهار ساله، حقوق پایه در مدارس ایالتی کوئینزلند تقریبا ۷۳ هزار دلار در سال است. معلمان معمولی در مدارس ایالتی کوئینزلند تقریبا ۸۳ دلار در ساعت حقوق می‌گیرند.  بر اساس گزارش‌های جدید، تورم فزاینده در حال از بین‌ بردن هرگونه پیشرفتی است که در سال‌های اخیر در حقوق معلمان ایجاد شده است.

انجمن ملی آموزش ایالات‌متحده در گزارش سالانه خود که حقوق معلمان و هزینه‌های آموزشی را بر اساس ایالت رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کند، تخمین می‌زند که میانگین حقوق معلمان در سال تحصیلی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ برابر با ۶۶ هزار و ۳۹۷ دلار است که ۱.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد، اما تعدیل آن با تورم میانگین حقوق معلمان در دهه گذشته را حدود ۳.۹ درصد کاهش داد.

به عبارت دیگر، معلمان به‌طور متوسط ۲۱۷۹ دلار کمتر از ۱۰ سال پیش، واریزی دارند. انجمن ملی آموزش همچنین دریافت که حقوق معلمان به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

گرچه عوامل متعددی سال‌هاست که باعث کمبود معلم شده اما دستمزد ناکافی یکی از مهم‌ترین عوامل است. دلایل اصلی این است که افراد کمتری وارد این حرفه می‌شوند و تعداد بیشتری شغل خود را ترک می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی از معلمان که توسط مرکز تحقیقات EdWeek و به سفارش مدرسه آموزش کالج Merrimack انجام شده است، به نظر می‌رسد رضایت شغلی معلمان در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. بر اساس این نظرسنجی، ۷۴ درصد معلمان معتقد نیستند که حقوق آنها برای کاری که انجام می‌دهند منصفانه است، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۲،  ۶۵ درصد بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از معلمان اظهار کردند که احتمالا در دو سال آینده کار را ترک کرده و شغل دیگری پیدا می‌کنند، اگرچه تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که بسیاری از افرادی که قصد ترک کار را دارند، در واقع این کار را انجام نمی‌دهند.

بکی پرینگل، رئیس انجمن ملی آموزش گفت: معلمان نسبت به دانش‌آموزان خود متعهد خواهند بود اما آنها خسته هستند و احساس می‌کنند مورد قدردانی قرار نمی‌گیرند.

ایالت‌هایی که معلمان بیشترین و کمترین درآمد را دارند نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است که شامل نیویورک، ماساچوست و کالیفرنیا در صدر فهرست با بالاترین حقوق هستند، در حالی که ویرجینیا غربی، داکوتای جنوبی و می‌سی‌سی‌پی در انتهای فهرست قرار دارند.

برخی از ایالت‌ها افزایش قابل‌توجهی در حقوق معلمان داشته‌اند. به عنوان مثال، در میان ایالات مختلف، حقوق معلمان می‌سی‌سی‌پی که کمترین دستمزد را در کشور دریافت می‌کنند، به‌طور متوسط حدود ۵۱۰۰ دلار افزایش (بیش از ۱۰ درصد) خواهد یافت. معلمان آلاباما بر اساس سال‌های تجربه، حقوقی از ۴ درصد تا نزدیک به ۲۱ درصد دریافت خواهند کرد و معلمان در ایالات نیومکزیکو  نیز  افزایش سطح حقوق پایه متوسط ۲۰ درصد را مشاهده خواهیم کرد.

منابع

edweek.org

teach.qld.gov.au

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *