تلاش دولت برای ارتقای سطح رفاه کارگران/ ضرورت رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران

سادس/گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: سالانه حقوق کارگران ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشت که در سال جدید حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش یافته است.

حسینعلی خواجه مظفری امشب در پانزدهمین یادواره شهدای کارگری استان گلستان اظهار کرد: حفظ یاد شهدا نقشه راهی برای تمامی مسئولان و مردم کشورمان است و باید چارچوب های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با آن تحکیم بخشید.

وی به نقش پررنگ کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن، جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و همچنین دوران شیوع ویروس منحوس کرونا نقش ارزنده ای داشتند، کارگران پس از پیروزی انقلاب در دو سنگر تولید و نبرد حق علیه باطل فعالیت داشتند و امروز در جنگ اقتصادی دشمن در سنگر تولید مقتدرانه برای دفاع از وطن ایستاده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یاد و خاطره شهید برونسی نماد شهدای کارگری را گرامی داشت و گفت: همچنین دو شهید مدافع کارگری در دفاع از حرم آل البیت(ع) تقدیم کردیم که شهید حسینی از جمله آنها است، در حال حاضر که در تحریم اقتصادی قرار داریم مراکز تولیدی و صنعتی خط مقدم و سنگر مقابله با تهاجم دشمن تا دندان مسلح هستند و کارگران با لباس خاکی خود در حکم رزمنده جنگ اقتصادی نقش آفرینی می کنند.

مظفری با بیان اینکه امروزه به دلیل فشار اقتصادی تحمیل شده به کشورمان از سوی دشمن کارگران از لحاظ معیشتی در شرایط سختی قرار دارند، تصریح کرد: همانطور که امام راحل فرمودند خواسته کارگران زیاد نیست آنها به دنبال حداقل زندگی خود هستند و مسئولان نباید این حداقل ها را از آنها دریغ کنند.

وی به حضور پرشور و حماسی کارگران در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: این مهم نشانه عشق و ارادت جامعه کار و تلاش به اسلام، نظام، ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و پیروی از امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» اشاره کرد و افزود: امید است با کمک تشکل های کارگری و کارفرمایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

خواجه مظفری به افزایش حقوق اشاره کرد و گفت: سالیانه حقوق کارگران ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشت که در سال جدید حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش یافته است که نکته قابل توجه پس از افزایش حقوق کارگران این بود که جامعه کارفرمایان حتی کوچکترین گله ای نسبت به این مسئله نداشتند.

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش حقوق کارگران قرار است کمک هایی نیز در امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و غیره به کارفرمایان شود تا کارگران شهد شیرین افزایش حقوق را بچشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *