مشکل تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان چیست؟


مشرف جوادی

نایب رییس امور بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان یکی از مشکلات تیم بسکتبال با ویلچر بانوان را کمبود ویلچرهای استاندارد و مدرن عنوان کرد و گفت‌: به دنبال مطرح کردن جایگاه بسکتبال با ویلچر بانوان هستیم تا امکان حضور این تیم را در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا اندونزی فراهم کنیم.

دکتر بتول مشرف جوادی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: تیم بسکتبال با ویلچر بانوان بعد از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون که سوم آسیا شد، هیچ اعزامی نداشت و از اردوهای تدارکاتی هم برخوردار نبود. البته بعد از مسابقات پارالمپیک ریو، به جهت تشکیل تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر بانوان، مسابقات قهرمان کشوری را برگزار کردیم که در این رقابت‌ها توانستیم نفرات خوبی را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: از سال آینده با جوانگرایی تیم بسکتبال با ویلچر بانوان و تشکیل تیم‌ ‌ملی به دنبال آماده‌سازی این تیم برای شرکت در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا اندونزی هستیم. البته این که چند رشته از بانوان در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی شرکت خواهند کرد، بستگی به تصمیم ستاد بازی‌های پاراآسیایی دارد.

مشرف جوادی در پاسخ به این پرسش که برای تقویت تیم بسکتبال با ویلچر بانوان آیا امکان حضور مربی خارجی در راس این تیم وجود دارد یا خیر؟ افزود: ما هیچ تصمیمی برای جذب مربی خارجی برای این تیم نداریم. زیرا در حال‌ حاضر مربیان با تجربه و خوبی در راس این تیم قرار دارند و با همین مربیان داخلی می‌توانیم بسکتبال با ویلچر بانوان را ابتدا در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و سپس پارالمپیک مطرح کنیم.

نایب رییس امور بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان یکی از مشکلات این تیم را نبود ویلچرهای استاندارد و مدرن در اکثر شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: در حال‌ حاضر بسیاری از شهرستان‌هایی که در این رشته فعالیت می‌کنند، فاقد ویلچرهای مناسب و استاندارد برای بانوان هستند و همین مساله سبب شده تا به امروز جایگاه بسکتبال با ویلچر بانوان به معنای واقعی مطرح نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از سال آینده با تشکیل تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر بانوان و برگزاری اردوهای متعدد سعی خواهیم کرد در جهت رشد و شکوفایی این رشته گام موثری برداریم.

انتهای پیام

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *