بدری: به مطالبات بحق کارگران پاسخ داده شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز جهانی کارگر گفت: جا دارد در کنار همایش هایی که به بهانه این روز و به نام کارگران زحمتکش برگزار می شود، پاسخی درخور به مطالب بحقشان داده شود.

به گزارش سادس، صدیف بدری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور مسئولانه و تحسین برانگیز اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، بیان کرد: این حضور بیانگر اهمیت مساله فلسطین به عنوان یکی از مهمترین مسائل دنیای اسلام بود و قطعا در چرخش معادلات بین المللی به نفع مستضعفین جهان موثر واقع می شود.  

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کارگر این روز را به کارگران تبریک گفت و تاکید کرد: جا دارد در کنار همایش ها و برنامه ریزی هایی که به بهانه این روز و به نام کارگران زحمتکش برگزار می شود پاسخی درخور به مطالب بحقشان داده شود، محیط های کار ایمن شود تا هر سال ده ها تن از کارگران عزیز را از دست ندهیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فشار بی سابقه اقتصادی و مشکلات معیشتی زندگی کارگران را بیش از هر قشر دیگری در تنگنا قرار داده است خطاب به نمایندگان گفت: احساس سوختن به تماشا نمی شود، فقط یک کارگر می داند که یک کارگر چه می کشد. کارگری که با قرارداد یک ماهه کار می کند مثل کسی است که روی طناب راه می رود و کوچکترین تنش زندگی او را مختل می کند.

بدری خاطرنشان کرد: وقتی ۹۵ درصد کارگران قرارداد موقت هستند چگونه می توان از تامین و رفاه آنها سخن گفت؟ امنیت شغلی کارگران تامین شود و با کوچکترین بهانه در خروجی را به آنها نشان ندهند. امید است حداقل بخشی از وعده هایی که به کارگران داده شده جامه عمل بپوشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ سال است پس از طرح و تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش تازه کاسه چه کنم در دست گرفته است. تبدیل شدن رتبه بندی معلمان به کلاف سردرگم از حلاوت و شیرینی اولیه آن می کاهد و کسی هم به فکر نیست.

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران یادآور شد: آقای نوری روز معلم هم آمد ولی رتبه بندی نیامد، چه حرفی برای گفتن به معلمان دارید؟

بدری در ادامه در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خطاب به وزیر نیرو گفت: معضل آب اردبیل در حال گذر از مرحله هشدار است و اگر امروز به پروژه های آبی اردبیل شتاب نبخشید، فردا دیر خواهد بود. حقابه استان اردبیل از رودخانه ارس هم نیازمند بازنگری سریع و جدی است.

وی یادآور شد: چندین بار به طرق مختلف شما و همکارانتان را در جریان مساله قرار داده ایم، منتظر چه هستید؟

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر صمت نیز گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی اردبیل را دریابید. از معابر شهرک های صنعتی تا روند اعطای تسهیلات وضعیت آشفته ای دارد و بروکراسی زاید و مقررات دست و پاگیر وزنه ای بزرگ به پای صنعتگران اردبیلی شده است.

بدری در ادامه خطاب به رئیس بیان کرد: دو مطالبه اولویت دار مردم استان اردبیل از دولت مردمی منطقه آزاد و راه آهن اردبیل است که کماکان خبری از راه اندازی آنها نیست. به اعضای مرتبط کابینه هشدار دهید پیگیر اجرایی شدن وعده های جنابعالی در این خصوص باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *