اختصاص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین

سادس/قزوین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تسریع در صدور مجوز ماده ۲۳ دانشکده‌های داروسازی و طب سنتی، اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای ۲۰ پروژه بهداشتی استان و اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی از جمله مصوبات بهداشت و درمان در قزوین بوده است‌.

بهرام عین‌اللهی در نشست خبری پایان سفر رئیس جمهور به استان قزوین که بامداد پنجشنبه هشتم اردیبهشت برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین پنج دانشکده دارد که ۲۹۵ نفر اعضای هیئت علمی آن هستند و ۲۸۱۱ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند؛ کمبود هیئت علمی در دانشگاه مشهود است و باید برای تامین اعضای هیئت علمی اقدام شود؛ دانشگاه علوم پزشکی قزوین یک مرکز تحقیقاتی، یک پژوهشکده و یک مرکز زیست فناوری نیز دارد.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳۸۸ تخت فعال بیمارستانی در قزوین وجود دارد که این میزان نسبت به جمعیت کمتر، از متوسطه کشوری پایین‌تر است که بایستی تقویت شود بنابراین در برنامه امروز این پیش‌بینی انجام شده است.

وزیر بهداشت گفت: ۴۵۶ واحد خانه بهداشت در قزوین وجود دارد و ۹۶ درصد مردم واکسیناسیون دز اول، ۸۶ درصد واکسیناسیون دز دوم و ۵۰ درصد واکسیناسیون دز سوم کرونا را انجام داده‌اند.

وی افزود: یکی از کارهای برجسته قزوین طرح درمان در منزل است که به‌صورت آزمایشی اجرایی می‌شود، در این طرح پرستاران به منزل بیماران می‌روند و از آنان پرستاری می‌کنند.

عین‌اللهی تصریح کرد: اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان آموزشی، پژوهشی و کتابخانه مرکزی پردیس؛ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز ترومای بیمارستان شهید رجایی، اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز دیالیز محمدزاده، تسریع در صدور مجوز ماده ۲۳ جهت توسعه بیمارستان‌های تاکستان و آبیک، تسریع در صدور مجوز بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی خصوصی در قزوین، تسریع در صدور مجوز ماده ۲۳ دانشکده‌های داروسازی و طب سنتی، اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای ۲۰ پروژه بهداشتی استان و اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی از جمله مصوبات بهداشت و درمان در قزوین بوده است‌.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در شهرستان آبیک از پروژه انتقال آب طالقان به این شهر بازدید کردیم که به نظر می‌رسد پروژه تا تیرماه به اتمام برسد، همچنین مردم از آلودگی هوا شکایت داشتند بنابراین طرح جنگل‌کاری می‌تواند آلودگی هوا را کم کند؛ در بازدید از بیمارستان آبیک مشاهده کردیم که این مرکز احتیاج به گسترش دارد و مقرر شد این موضوع در مصوبات سفر استانی مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *