کشف بیش از ۲۲ هزار سلاح غیرمجاز در سال ۱۴۰۰

رییس پلیس پیشگیری کشور از کشف ۲۲ هزار و ۲۳۸ قبضه سلاح غیرمجاز در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با قاچاقچیان سلاح های جنگی برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش سادس، سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان، حاملان و عاملان نگهداری سلاح های غیرمجاز، طرح های مختلفی توسط رده‌های تابعه پلیس پیشگیری سراسر کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است، اظهارکرد: با تلاش همکارانم در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، یگان‌های امداد و محیط بانان دلسوز و فعال در یگان های حفاظت از محیط زیست کشور ۲۲ هزار و ۲۳۸ قبضه سلاح غیر مجاز جنگی و شکاری در سال ۱۴۰۰ کشف شده است.

وی با بیان اینکه برابر قانون، هر فردی که به طور غیرمجاز سلاح جنگی یا سلاح شکاری و قطعات موثر یا مهمات آن را خریداری یا نگهداری و حمل کند بر حسب مورد به حبس تعزیری محکوم خواهد شد، افزود: از مجموع سلاح های غیرمجاز کشف شده در سال گذشته ۳۳۳۵ سلاح جنگی غیرمجاز و ۱۳ هزار و ۷۰۳ سلاح شکاری غیرمجاز توسط کلانتری و پاسگاه‌ها و یگان‌های امداد و ۷۰ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز و ۵۱۳۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز توسط محیط بانان کشف شده است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، معصوم بیگی با تاکید به تشدید برخورد با حاملان انواع سلاح غیرمجاز خاطرنشان کرد: نگهداری هرگونه سلاح غیرمجاز که امنیت مردم را تهدید کند خلاف قانون بوده و خط قرمز پلیس است. از این رو پلیس  با دارندگان اینگونه سلاح ها و قاچاقچیان اسلحه قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *