آمار غیر واقعی اشتغال همدان، موجب بیکاری و فرار جوانان و نخبگان شده است

سادس/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه آمار غیر واقعی از نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال در همدان موجب بیکاری و فرار جوانان و نخبگان از استان شده؛ ۲۰۰ دکتری تخصصی استان را با تعریف‌های غلط و آمار غیرواقعی فراری می‌دهند و نباید اجازه دهیم این روند تکرار شود و باید شاخص‌های اداری جدیدی تعریف شود.

به گزارش سادس، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه شورای اداری شهرستان همدان که با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه رمضان و ضمن اشاره به این‌که جلسات کارشناسی فراوانی در طی این ۱۰ روز با مدیران برگزار شد، اظهار کرد: در طول ۱۰ روز گذشته ۵۰ سخنرانی در رابطه با مسائل مربوط به کار، اشتغال و آمار واقعی در استان داشته‌ام تا یک حرکت جدیدی در سال ۱۴۰۱ به همت مسئولین و نمایندگان استان رقم زده شود.

وی افزود: ماه رمضان ماهی است که نتیجه آن تقوا، هدایت و فرقان است اما از منظرهای گوناگون متفاوت است؛ در ماه رمضان اهل غرور و خودپسندی نباشیم و از مسئولان انتظار داریم به مردم احترام بگذارند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: مقصر مشکلات فعلی کشور بی‌دینی و کم‌اندیشی معدود افراد داخل کشور است نه احکام انقلاب و حکومت اسلامی ما؛ باید شاخص‌ها برای توسعه تغییر پیدا کند و در مرحله عمل و واقعیت قرار بگیرد؛ طرح‌ها و پروژه‌ها را وارد شاخص‌ها و آمار ناقص و غیرواقعی نکنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وقتی آمار استانی اشتباه ارائه شود وضعیت بودجه و حقوق‌های کارمندان ما افتضاح می‌شود، مطرح کرد: واریزی بودجه‌های کشوری به استان همدان دچار مشکل است در صورتی که استان‌های هم‌جوار این وضعیت را پیاده نمی‌کنند و در تحقیقاتشان برای به دست آوردن آمار تنبلی نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار غیر واقعی باعث می‌شود در نهایت به جوانان کشور ما ظلم وارد شود و آن‌ها نتوانند وارد ادارات و مشاغل مختلف شوند زیرا بودجه‌ای در اختیار آن‌ها نیست و علت آن آمار اشتباهی است که ارائه می‌کنند و بودجه‌های کشوری به آن‌ها نمی‌رسد.

وی ادامه داد: چرا جوانان و نخبگان ما را فراری می‌دهید، ۲۰۰ دکتری تخصصی استان را با این کارها فراری می‌دهند و نباید اجازه دهیم این روند تکرار شود و باید ساختار نوین ما ایجاد شود، نباید در امور اداری و پرداختی‌ها خساست کنیم؛ امسال مدیری برای نماینده‌ای که من باشد عزیز است که استخدام‌های بیشتری داشته باشد.

حاجی بابایی مطرح کرد: اصلاح ساختارها موجب تغییر شاخص‌ها می‌شود و در نهایت خدمات‌رسانی مسئولان به مردم بیشتر می‌شود و با تغییر نگاه‌ها می‌توان افراد بسیاری را استخدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال بیش از ۸۰ درصد تجهیزات آب و فاضلاب ما باید عوض بشود و مدیر آبفا باید از الان به دنبال این موضوع باشد و در آماری که به ارگان‌های کشوری ارائه می‌کند باید این موضوع را مطرح کند تا بودجه بیشتری وارد شود و کمبودها باعث افزایش بودجه و در نهایت حل مشکل مردم بشود؛ بدون تعارف تمام ادارات دارای مشکل ما بگویند “ما نداریم!”

نماینده مردم همدان بیان کرد: امور شهر همدان باید ایده‌آل دنبال شود و ادارات کمبودهایشان را بگویند و استانداردسازی‌ها در دستور کار قرار بگیرد و مدیران ملزم هستند در راستای اجرای این کار آمار واقعی هر چند قابل تأسف را ارائه دهند زیرا باعث می‌شود مشکلات ما به راحتی حل شود و بودجه‌ها به سمت استان بیایند.

وی با اشاره بر این‌که جمعیت شهرستان همدان بالای ۷۰۰ هزار نفر است، تاکید کرد: استان همدان مهاجر پذیر است و آماری که از باروری و موضوعات دیگر ارائه می‌شود قطعا غلط و بی اساس است و ادارات نباید در این موضوعات تنبلی کنند؛ نرخ بیکاری در همدان غیر واقعی است و وضعیت ما غیر قابل قبول است.

وی اضافه کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول نقد در اختیار آبفا همدان قرار گرفته تا از این وضعیت بحرانی عبور کنیم؛ ۱۳۰ کیلومتر برای رسیدن آب به همدان لوله‌کشی شده و تنها چند بخش از آن مانده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: اتوبان دوطرفه همدان – غارعلیصدر از امسال آغاز به کار خواهد کرد و یک حرکت نوین و تاریخی خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سیل ورود سرمایه‌گذاران به همدان آغاز شده و قرار است تحول‌های عظیمی در همدان شکل بگیرد و تا آخر خردادماه باید تمام شاخص‌های ما به کشور ارائه شود و شهرستان همدان هیچ راهی ندارد جز این‌که تعریف شاخص‌های موثر را تغییر دهد، در امور مختلف مثل ترافیک مشکل داریم و وضعیت ماشین‌های مردم ما در خیابان‌های استان همدان از تهران به آن شلوغی که پایتخت است دشوارتر بوده و خود من در تهران راحت‌تر رانندگی می‌کنم تا همدان!

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *