گلستان بدون شهر قرمز کرونایی/ بستری 138 بیمار مبتلا به کرونا در گلستان

سادس/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر تمامی شهرهای استان گلستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سعید گل فیروزی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلستان به خبرنگار سادس گفت: در حال حاضر ۱۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۰ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شهرستان های استان ‘گلستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر نقشه کرونایی استان گلستان یکپارچه زرد شده است و هیچ شهر با وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی در استان وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه ما همچنان در پیک ششم کرونا قرار دادیم، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اپیدمی کرونا، اولویت ما مدیریت و کنترل کووید۱۹ است، خوشبختانه با تزریق واکسیناسیون با کاهش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گلستان مواجه هستیم.

گل فیروزی بر ضرورت تکمیل هر سه دوز واکسن کرونا تاکید کرد و ابراز داشت: براساس مطالعات انجام شده میزان بستری افراد واکسن زده نسبت به افرادی که واکسن نزده ۱۷ برابر بیشتر است، همچنین میزان مرگ و میر در افراد واکسن زده ۶ برابر بیشتر از واکسن زده ها است.

وی با بیان اینکه تزریق دوز نخست واکسن کرونا در گلستان به ۹۳.۸ درصد رسیده است، تاکید کرد:  در حال حاضر میزان تزریق واکسن کرونا در دوز دوم به ۸۳.۹ درصد و دوز سوم به بیش از ۳۸. ۴ درصد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی به همراه تکمیل روند تزریق واکسیناسیون کرونا تاکید کرد و متذکر شد: در حال حاضر وضعیت کرونا در استان گلستان تحت مدیریت است، در نوروز امسال با توجه به افزایش سفرهای نوروزی انتظار می‌رفت که شاهد افزایش قابل ملاحظه آمار بستری و جانباختگان کرونایی باشیم که خوشبختانه تزریق واکسیناسیون موجب سیر نزولی آمار بیماران کرونایی در گلستان شده است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *