روستاهای بزرگ شهرستان پلدختر با چالش کم‌آبی مواجه‌ خواهند شد

سادس/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای بزرگ شهرستان با چالش کم‌آبی به ویژه شرب مواجه خواهند شد.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با سادس در خصوص آبرسانی به روستاهای شهرستان پلدختر اظهار کرد: خشکسالی روی حجم آب سفره‌های زیرزمینی و چاه‌ها اثر منفی داشته است و به نظر می‌رسد تابستان سختی را پیش‌رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: شرکت آبفا باید در این راستا فکر عاجلی برای تامین آب مصرفی و شرب مردم بیندیشد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مساله خشکسالی ضرورت دارد که مردم نیز در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند تا با مشکل روبرو نشویم.

کاظمی اضافه کرد: روستاهای بزرگی نظیر مورانی، پران‌پرویز و … در شهرستان با چالش کم‌آبی به ویژه شرب مواجه خواهند شد.

وی عنوان کرد: شرکت آبفا باید در راستای تعویض خطوط شبکه بین روستا و انتقال آب و تقویت آب به لوله‌ها  کمک کند و مردم نیز در بحث صرفه‌جویی در مصرف مشارکت داشته باشند.

کاظمی اضافه کرد: با توجه به‌ این که یکی از نگران‌کننده‌ترین سال‌های آبی را تجربه می‌کنیم، باید نیازهای اساسی‌مان را برطرف کنیم و در عین حال مصرف آب را در موارد غیرضروری کاهش دهیم و قطع کنیم.

وی یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی را نباید دست کم گرفت. اگر همه ما دست‌به‌دست هم دهیم سخت‌ترین شرایط را می‌توانیم تاب بیاوریم. چاره کار جز این نیست. در مصارف دیگر مثل کشاورزی و صنعتی باید راهکارهای کاهش مصرف به کار گرفته شود.

او افزود: سازگاری در مصرف آب، برنامه‌ریزی برای بهینه‌کردن مقوله مصرف است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه عمده تولیدات کشاورزی در حوزه زراعی به صورت کشت دیمی است، گفت: در صورت تداوم وضعیت خشکسالی و افزایش دما طبیعی است که اراضی دیمی با تنش مواجه شده و عمده تولیدات کشاورزی بویژه گندم و جو در بخش زراعت را با چالش مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *