روند کاهشی بستری‌های کرونا در گلستان/ جدال 18 بیمار بدحال کرونایی با مرگ

سادس/گلستان سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با اشاره به بستری 140 بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان، از روند کاهشی شمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

سعید گل فیروزی در گفتگو با خبرنگار سادس از روند کاهشی آمار مبتلایان به کرونا در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 140 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که آمار بستری های کرونایی نسبت به روز قبل با 10 نفر کاهش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 42 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند، افزود: 18 نفر از مبتلایان به کرونا به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرهای استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد در حال حاضر شهرستانهای آزادشهر، آق قلا، علی آباد کتول، گنبدکاووس، کردکوی، مراوه‌تپه، رامیان، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در وضعیت زرد کرونایی و شهرستانهای گرگان، کلاله، گالیکش و مینودشت در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

گل فیروزی با بیان اینکه بهترین نوع ایمن سازی پس از واکسن وقتی است که هر سه دوز واکسن تزریق شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت استان گلستان واکسن دریافت کردند که تقریبا بیش از سه میلیون دوز واکسن در استان گلستان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون عارضه ای ناشی از واکسن کرونا در استان گلستان مشاهده نشده و یا بسیار خفیف بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تزریق واکسن باید رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار مردم قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در لیالی قدر تاکید کرد و افزود: امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیرمسقف با رعایت فاصله‌گذاری و شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی وجود دارد، درخواست ما از مردم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است تا شاهد افزایش بیماران کرونایی نباشیم.

گل فیروزی از افرادی که علامت‌دار هستند و علائمی مانند تب، سرفه یا سایر علائم کرونا را دارند، خواست در مراسم شب‌های قدر حضور پیدا نکنند و این برنامه ها را از طریق صدا و سیما دنبال کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *