برگزاری افطاری های «وحدت و مقاومت» در ۵ شهر گلستان

سادس/گلستان مسئول مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی استان گلستان از برگزاری افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور فعالان شیعه و اهل سنت در پنج شهر گلستان خبر داد.

حجت الاسلام احمد کوثری با اشاره به برگزاری سفره های افطار وحدت و مقاومت از سوی ادارات تبلیغات اسلامی گلستان با همکاری مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی در پنج شهر گلستان اظهار کرد: همزمان با ولادت باسعادت کریم اهل بیت(ع) از سوی تبلیغات اسلامی گلستان و به همت مرکز فرهنگی و تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی پنج افطاری وحدت و مقاومت در شهرستان های تلفیقی استان گلستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نخستین افطاری ها در شهرستان بندرترکمن در شام ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، افزود: در شهرهای کلاله، گنبدکاووس، آق قلا و آزادشهر چهار شهر دیگری است که برپایی افطاری های وحدت و مقاومت در این شهرها در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی استان گلستان تأکید کرد: در این افطاری ها، برادران و فعالانه فرهنگی شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر حضور می یابند و به بحث و تبادل نظر در خصوص وحدت و مقاومت اسلامی می پردازند و در پایان جلسه میثاق نامه دفاع از آرمان های قدس شریف را امضاء می کنند.

کوثری هدف از برگزاری این جلسات را رسیدن به امت واحده اسلامی و تلاش و کوشش برای یکی شدن در راه امت اسلامی دانست و یادآور شد: دشمن به دنبال اختلاف بین مسلمانان است و خوشبختانه مذاهب اسلامی در استان گلستان الگویی فاخر از وحدت و همدلی را به جهانیان عرضه کردند.

وی با بیان اینکه در استان گلستان جلوه ای از تابلوی زیبای همدلی و وحدت شیعه و سنی به نمایش در آمده است، خاطرنشان کرد: استان گلستان میزبان اقوام و مذاهب مختلف است با این وجود مردم این استان برادرانه و مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند و این استان در وحدت و همبستگی وحدت و مذاهب اسلامی زبانزد خاص و عام است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *