تقويت و تجهيز نيروهاي مسلح با افزايش بودجه / عزم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ناجا وجود دارد

 رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در راستاي تقويت و تجهيز نيروهاي مسلح افزايش بودجه محقق شد، گفت: عزم و اراده مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نيروي انتظامي ديده مي شود.
به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس ، ” دکتر لاريجاني” در حاشيه بيست و يکمين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص افزايش بودجه ناجا گفت: امسال براي تقويت بنيه نيروهاي مسلح براي مقابله با اشرار ، گروهک هاي تروريستي و … بودجه افزايش يافت.

وي، خاطرنشان کرد: براي توسعه امنيت پايدار، تقويت و تجهيز نيروهاي مسلح يک ضرورت و اين موضوع براي مجلس نيز واضح و روشن است، لذا اقدامات لازم در راستاي افزايش و تزريق بودجه لازم به نيروهاي مسلح صورت گرفت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: ناجا سازمان بسيار وسيعي است و مأموريت هاي متنوعي دارد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه افزايش بودجه در راستاي بهبود و ارتقاء وضعيت معيشتي کارکنان نيز بوده است ،گفت: همگي بايد کمک کنيم اين سازمان توسعه و تقويت شود و وضعيت معيشتي در نيروي انتظامي رو به بهبود باشد.

لاريجاني همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر وضعيت لايحه و قانون به کارگيري سلاح سرد نيز گفت: در اين زمينه قانون وجود دارد ولي لازم است قانون قوي تري لحاظ و اتخاذ شود. در اين راستا نياز به هماهنگي با بخش هاي ديگر از جمله قوه قضائيه وجود دارد و اقدامات در حال انجام است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به آسيب هاي اجتماعي و نقش رسانه ها خاطر نشان کرد : دو گونه مواجهه با آسيب هاي اجتماعي وجود دارد اينکه رسانه ها در خصوص آسيب هاي اجتماعي مرثيه سرايي کنند که ممکن است به لحاظ کار رسانه اي جذاب هم باشد و رويکرد دوم اين است که رسانه ها در برخورد يا کاهش آسيب هاي اجتماعي در کنار دستگاه هاي متولي باشند .

لاريجاني با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نقش رسانه ها گفت: رسانه ها مي توانند در اين حوزه در کنار سازمان هايي چون نيروي انتظامي تلاش کنند و در خصوص کاهش آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري ها نيز نقش کليدي داشته باشند. يعني اگر موضوعي چون شرارت، قتل و يا سرقت مسلحانه رخ مي دهد طوري روند برخورد با خاطيان را انعکاس دهند که قانون شکنان بدانند مسئولان در برخورد با هنجارشکنان مقتدرانه عمل مي کنند.

وي عنوان کرد: عزم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نيروي انتظامي ديده مي شود و اگر ناجا در اين راستا نياز به قانون کمکي و يا اخذ اختياراتي داشته باشد مجلس آمادگي حمايت و پشتيباني مي کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *