تاکید نماینده سمیرم بر تامین سرپناه برای عشایر

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عشایر کشور گفت: ضرورت سرپناه برای عشایر مانند شناسنامه است و حیات آنها بدون سرپناه قابل قبول نیست.

به گزارش سادس، اصغر سلیمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در خصوص مشکلات عشایر بیان کرد: عشایر همیشه نشان داده اند که با کمترین امکانات نقش پررنگی در تولید صنایع غذایی و دستی داشته اند و همواره مدافع انقلاب و نظام، تمامیت ارضی کشور و حافظان اصلی منابع طبیعی کشور هستند.

وی افزود: عشایری که به علت خشکسالی های متمادی و از بین رفتن ایل راه ها، افزایش سرسام آور قیمت نهاده های دامی، دوران سختی را تحمل می کنند و فرزندان آنها نه سرگرمی و نه وسیله ای برای گرمایش و نه آب سالم و گاز و نه بهداشت مناسب و نه اینترنت و نه خط تلفن همراه دارند. تنها یک چهاردیواری ساده که باید با ویلاهایی که در حریم رودخانه ها، مراتع و مزارع جهت تفریح و رفاه ساخته می شوند در برابر قانون یکسان دیده شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کدام فرزندان ما و شما حاضرند با شرایط خاص جامعه عشایری بدون هیچ امکانات رفاهی و بهداشتی در کوه ها و دشت ها در شرایط خاص جوی و در میان خزندگان و درندگان بدون سرپناه مناسب زندگی کنند؟ ضرورت سرپناه برای عشایر مانند شناسنامه است و حیات آنها بدون سرپناه قابل قبول نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *