امسال، سال زنده شدن دوباره بسکتبال ذوب‌آهن بود

امسال، سال زنده شدن دوباره بسکتبال ذوب‌آهن بود

سادس/اصفهان مربی بدنساز تیم دسته اولی ذوب آهن که با این تیم سهمیه حضور در لیگ برتر فصل آینده رقابت‌های بسکتبال زنان را به دست آورده با اشاره به حضور دو نماینده ذوب آهن در فینال رقابت‌های لیگ برتر و دسته مردان و زنان کشور گفت: امسال یک فصل بسیار خوب و رویایی برای بسکتبال ذوب‌آهن بود، تیم مردان باشگاه به سختی اما با شایستگی در فینال لیگ برتر حضور دارد و تیم زنان باشگاه هم بدون شکست فینالیست مسابقات دسته یک شده و خود را آماده حضوری دوباره در لیگ برتر می‌کند.

انیس یاوری در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: مسابقات لیگ دسته یک در ۴ گروه که در هر گروه ۴ یا ۵ تیم حضور داشتند، در دو منطقه شمال و جنوب برگزار شد، ذوب آهن اصفهان در منطقه جنوب حضور داشت و تمام مسابقات خود را تا رسیدن به فینال بدون باخت انجام داده است. ۴ تیم شیدای کردستان، مولتی کافه مشهد، نیشابور و ذوب‌آهن به نیمه نهایی رسیده بودند که بر اساس قرعه به مصاف نیشابور رفتیم، تیمی که فصل گذشته با برتری مقابل ما به قهرمانی رقابت‌های دسته دو رسید. امسال و در نیمه نهایی در دو بازی که با این تیم داشتیم در بازی اول با اختلاف زیاد موفق به شکست این تیم شدیم و در بازی دوم تنها با یک امتیاز اختلاف موفق به برتری شدیم و تیم شیدای کردستان با پیروزی ۲ بریک در مجموع ۳ بازی موفق به شکست مولتی کافه مشهد شد و بنابراین در فینال باید به مصاف نماینده کردستان برویم.

وی در خصوص زمان برگزاری بازی فینال گفت: زمان آن هنوز مشخص نیست، هر چند باشگاه ذوب آهن درخواست میزبانی داده است؛ اما به دلیل اینکه دیگر فینالیست به تازگی مشخص شد هنوز در این مورد صحبتی نشده، فینال نیز به‌صورت ۲ برد از ۳ بازی و به‌صورت متمرکز است.

بدنساز تیم ذوب‌آهن که سابقه حضور در کادر فنی نامی نو یکی دیگر از نمایندگان اصفهان در رقابت‌های گذشته لیگ برتر بسکتبال زنان را در کارنامه خود دارد، با مطلوب خواندن وضعیت بدنی و فنی بازیکنان تیم ذوب آهن خاطر نشان کرد: تیم همان ترکیب کاملا بومی سال گذشته بود و کمی تقویت شد، در نظر داشتیم در پست یک از یک بازیکن غیربومی استفاده کنیم که در ابتدای فصل به دلیل نداشتن تمرینات پیش فصل آسیب دید و بنابراین حضورش در تیم کنسل شد، اما تمام بازیکنان تیم با تمریناتی که داشتند از لحاظ آمادگی بدنی و فنی بسیار آماده هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شمس، سرمربی تیم از لیگ جوانان در کنار تیم بوده، رابطه بسیار خوبی با بازیکنان دارد و از نظر فنی بازیکنان در سطح بالایی هستند و این فصل نیز  کشفی به کادر اضافه شد، اکنون وضعیت خوبی داریم و امیدوارم که این آمادگی ادامه‌دار باشد و بتوانیم دو بازی فینال را را با توجه به اینکه تیم بسیار جوانی داریم، به خوبی بگذرانیم، ترکیب تیم را بازیکنان ۱۶ تا ۲۸ سال تشکیل داده‌اند و می‌توان گفت با میانگین سنی ۲۱ سال، تیم جوان و پر انگیزه‌ای داریم.

یاوری با بیان اینکه تمام دوران بچگی و بازی خود را در ذوب آهن گذرانده و این بازگشت شیرینی خاصی برایش دارد، اضافه کرد: آخرین دوره‌ای که ذوب آهن در لیگ برتر تیم داشت، به‌عنوان بازیکن در تیم بودم و بعد از انحلال آن به تیم نامی نو رفتم، از بچگی در تیم ذوب آهن بودم و کل زندگی ورزشی من رنگ و بوی ذوب آهن دارد و برای من این بازگشت به لیگ برتر خیلی خوشایند و حس بسیار خوبی دارد، اینکه زمانی در این تیم بازیکن بودم و حالا همراه این تیم در سمتی دیگر دوباره به لیگ برتر برگشتیم، بسیار شیرین است. در گذشته همین روند را با ذوب آهن از سطوح پایین شروع کرده بودیم و پله پله به لیگ برتر رسیدیم، اصفهان پتانسیل داشتن تیم‌های خوب در لیگ برتر بسکتبال را دارد، امیدوارم باشگاه همچنان به حمایت‌های خود ادامه دهد تا بتوانیم برای فصل پیش‌رو در لیگ برتر تیم خوبی ببندیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال فصل بسیار خوبی برای بسکتبال ذوب آهن بوده، افزود: در فصل گذشته تیم مردان و زنان سپاهان به قهرمانی رسیدند، این فصل اتفاقات خوبی برای ذوب آهن در حال رخ دادن است، با این تفاوت که تیم‌های آن‌ها هر دو در لیگ دسته یک بودند و به لیگ برتر صعود داشتند، اما مردان ذوب آهن بعد از سال‌ها در فینال لیگ برتر قرار دارند و بازی سختی در فینال دارند که برای آنها آرزوی موفقیت می کنیم. به اعتقاد من امسال، سال زنده شدن بسکتبال ذوب آهن بود که با کسب دو قهرمانی، پرونده این فصلِ بسکتبال باشگاه ذوب آهن بسته شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *