آموزش عالی در استان مرکزی درگیر عقب افتادگی است

سادس/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش عالی در استان مرکزی و دانشگاه اراک درگیر عقب افتادگی است.

دکتر علی اکبر کریمی ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه اراک با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به شرایط نظام آموزش عالی در استان مرکزی اظهار کرد: سایت دانشگاه اراک همچنان پس از ۲۰ سال در حال ساخت و ساز و تکمیل شدن است و حتی این شرایط امکان تردد در محیط دانشگاه را دشوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی استانی صنعتی است، گفت: به دلیل عدم جذب هیات علمی و فضای فیزیکی مناسب، تاسیس پژوهشکده ها و مراکز علمی مختلف دچار وقفه شده است در حالی که مراکز فنی و صنعتی این استان باید بیش از این بود ولی درگیر عقب افتادگی هستیم.

وی با اشاره به رویکرد کشور جهت تحول در نظام آموزش عالی، بیان کرد: امید است در دوره مدیریتی جدید دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی، اتفاقات مثبت و اعتلای این دانشگاه ها را شاهد باشیم، البته سالهاست که طرح آمایش در نظام آموزش عالی در وزارت علوم مطرح است و باید واحدهای دانشگاهی استان را در قالب یک مجموعه دید، اما جابجایی هیات امنای دانشگاه تفرش واگرایی را در استان ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *