منهول‌های ورودی به ساحل گناوه بسته شد

سادس/بوشهر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: خروجی کانال‌های آبهای سطحی که با فاظلاب ترکیب می‌شد، به‌وسیله دیوارچینی مسدود شد.

کامبیز عبدالهی صبح روز چهارشنبه اظهار کرد: در نشستی هم اندیشی که با فعالان و سمن‌های زیست محیطی شهرستان گناوه درباب وضعیت بسیار خطرناک و آلوده کننده ورود فاضلاب به دریا در سواحل بندر گناوه داشتیم، مصوب شد که در نشستی فوری با فرماندار محترم شهرستان معضل فاضلاب و رهاشدن آن به دریا را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در تداوم این حرکت زیست محیطی، با حضور فرماندار محترم شهرستان گناوه نشستی برگزار شدکه مصوبات آن مبنی بر مسدود شدن منهول‌های ورودی فاضلاب به دریا بود و همچنین تصمیم جدی بر پاکسازی تمامی کانال‌ها ورودی فاضلاب به دریا (به صورت دوبار در هفته) به‌همت شهرداری گناوه بود؛ که این دو صوبه در روز جاری اجرایی و تمام منهول‌های ورودی فاضلاب به دریا مسدود و کانال‌ها نیز پاکسازی شد.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در ادامه از دو مصوبه دیگر در این نشست با فرماندار شهرستان گناوه خبر داد:

۱-پکیچ فاضلاب کنار مسکن مهر مجاور دریا که بلااستفاده رها شده طی تفاهم‌نامه‌ای در مدت یک هفته آینده از اداره آبفا به شهرداری گناوه تحویل داده شود.
۲-طبق ماده ۱۵ مصوب مجلس شورای اسلامی کلیه مشترکین موظفند تقاضای نصب انشعاب فاضلاب ملک خود را به مرجع مربوط تسلیم وهزینه آن را پرداخت کنند درغیر این صورت شرکت آب و فاضلاب مجاز به قطع آب آن املاک خواهند بود. برقراری مجدد آب موکول به درخواست نصب‌انشعاب فاضلاب و پرداخت هزینه آن است. با توجه به این ماده شرکت آب و فاضلاب گناوه مقرر شد پس از اخطار به خانه‌هایی که فاضلاب را به کانال‌های سطحی آب رها می‌کنند، به درب آن ساختمان‌ها رفته، طبق قانون ملزم به وصل شدن به شبکه فاضلاب شوند.

فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در باب این مصوبات و اجرایی شدن آن گفت: ورود فاضلاب‌های خانگی شهرها و روستاها در سواحل به دریا موجب آلودگی اکوسیستم دریایی و آلودگی شناگاه‌ها می‌شود و ساماندهی و مدیریت فاضلاب‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی مسئول در جهت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا ضروری است. ازهمین رو از اقدامات مسئولانه و زیست محیطی دستگاه‌های اجرایی مسئول در شهرستان گناوه تقدیر و قدردانی به عمل می‌آید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *