شادمهر: مسئولان از برج عاجشان پایین بیایند و به فکر اشتغال باشند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: دولت و مسئولان باید جلوی انحصار خودرو، واردات تجهیزات پزشکی و تولیدات دامی را بگیرند و از برج عاجشان پایین بیایند و به فکر اشتغال باشند.

به گزارش سادس، امانقلیج شادمهر در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکر شفاهی خود بیان کرد: اولویت برنامه رئیس جمهور و دولتمردان در حوزه اقتصاد و معیشت بود. کاسه صبر اقتصادی مردم لبریز شده است، امروز مردم ایران در حال تحمل فشار حداکثری در زمینه معیشت هستند و باری که طی سال‌ های قبل بر آنها تحمیل شده، آرام آرام به حدی سنگین و طاقت‌ فرسا شده است که حتی با افزودن پر کاهی به شکستن کمر مردم منجر خواهد شد.

وی افزود: پیمانه صبر مردم پر است، از این رو جایی برای افزایش مالیات و تابی برای تحمل عوارض بیشتر و توانی برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی سنگین‌تر و نایی برای دستکاری در قیمت حامل ‌های انرژی و نظایر آن وجود ندارد. باید جلوی فاجعه سال ۱۴۰۱ در زمینه معیشت و اقتصاد را بگیرید.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه تصریح کرد: جهاد امروز سخت ‌تر از جهاد دیروز در جبهه ‌های جنوب غرب است چرا که جهاد دیروز با تیر و ترکش بود اما تیر و ترکش‌ های جهاد امروز نامرئی ولی بنیان ‌افکن است. تاوان جهاد دیروز شهادت و ایثار بود اما تاوان جهاد امروز مبارزه با اختاپوس‌ های اژدهای هزارسر فساد و مبارزه با رانت و رانت خواری است. کافی است جلوی مافیا و دلالان اقتصادی و انحصار گرفته شود.

شادمهر افزود: دولت و مسئولان باید جلوی انحصار خودرو، واردات تجهیزات پزشکی و تولیدات دامی را بگیرند و باید از برج عاجشان پایین بیایند و به فکر اشتغال باشند. چرا که اصل ۲۸ قانون اساسی حقی برای مردم جهت اشتغال و تکلیفی برای دولت در جهت حمایت و ایجاد اشتغال قائل شده است، بنابراین مسئولان باید بر اساس فرمایشات حضرت آقا، سیاست‌ های اشتغال سال ۱۳۹۰، سیاست‌ های کلی و اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند در جهت کارآفرینی، توانمندسازی، تولید اشتغال و سیاست‌ های تولید ملی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا کی باید شاهد بغض نترکیده جوانانی باشیم که به خاطر نبود شغل یا خشکسالی آواره کشورهای دیگر باشند؟ همچنان که شاهد صدای ۱۰۰ هزار جوانان جویای کار استان گلستان هستیم که در ترکیه و استان‌ های همجوار مشغول به کار هستند. تا کی باید شاهد شکسته شدن جمجه‌ های ۵ هزار اسنپ سوار گلستانی و شمال خراسان باشیم که هر روز از فرط بیکاری جان به لب آمده‌اند؟ چرا هیچ هلدینگ یا بانکی برای اشتغالزایی در استان گلستان ورود پیدا نکرده است؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *