طرح شفافیت آرای نمایندگان بعد از ماه رمضان در دستور کار مجلس است

سادس/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس سبب می‌شود نمایندگان با دقت نظر بیشتری و با در نظر گرفتن مصالح کشور رأی دهند و طرح‌ها و برنامه‌ها را با دقت بالاتری مطالعه کنند.

حسین محمد صالحی در گفت‌وگو با سادس درباره آخرین وضعیت طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان مجلس، اظهار کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان در سال گذشته آرای لازم را کسب نکرد و برای بررسی مجدد نمایندگان دوباره به این طرح رأی دادند و اکنون این طرح در برنامه مجلس قرار دارد، اما در دستور فوری مجلس شورای اسلامی نیست.

وی افزود: معتقدم در اردیبهشت‌ماه و بعد از ماه رمضان، طرح شفافیت آرای نمایندگان به صحن مجلس خواهد آمد و در این دوره بسیاری از نمایندگان نظر مثبتی به این طرح دارند که به احتمال زیاد با آرای خوبی به تصویب می‌رسد.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس، گفت: بنده موافق تصویب طرح شفافیت هستم و به اتفاق تعدادی از نمایندگان نامه کتبی به رئیس مجلس و هیئت‌رئیسه دادیم مبنی بر اینکه قبل از تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان، حاضر هستیم همه موارد از جمله میزان حقوق دریافتی، مزایا و رأی منتخبان ملت به شکل شفاف بیان شود.

محمد صالحی درباره مزایای طرح شفافیت نمایندگان، تصریح کرد: اگر شفافیت آرای نمایندگان نباشد برخی نمایندگان ممکن است طبق آن چیزی که در ذهنشان است تصمیم‌گیری نکنند و بعد در رسانه‌ها نظر خود را به شکل دیگر بیان کنند. با اجرای طرح شفافیت، مردم متوجه می‌شوند که نماینده مورد نظر درباره هر طرحی چه رأیی می‌دهند و با نیت واقعی منتخبان خود آشنا می‌شوند و در نتیجه نمایندگان با دقت نظر بیشتری و با در نظر گرفتن مصالح کشور رأی می‌دهند و طرح‌ها یا برنامه‌ها را با دقت بالاتری مطالعه می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *