تشریح ۱۲ طرح ملی ورزش همگانی در سال ۱۴۰۱/ سلامت زنان در دستورکار

تشریح ۱۲ طرح ملی ورزش همگانی در سال ۱۴۰۱/ سلامت زنان در دستورکار

۱۲ طرح ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۱ تشریح و اعلام شد که توجه به ورزش بانوان و سلامت مادران به صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش سادس، محمدرضا فروحی در رابطه با برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: ورزش بانوان از اهمیت بسیار بالایی برای این فدراسیون برخوردار است و یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای سال جاری در دستورکار قرار دارد توجه به ورزش بانوان و سلامت مادران است که در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به آن خواهیم پرداخت؛ در همین زمینه توانمندسازی مربیان بانوان را خواهیم داشت و در کنار آن طرح ملی پایش ساختار قامتی بانوان روستایی مدنظر قرار خواهد گرفت.  

تشریح طرح‌های ملی ورزش همگانی

فروحی ادامه داد: برگزاری «لیگ باشگاه های آمادگی جسمانی»  با محوریت باشگاه‌های آمادگی جسمانی، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها، «ورزش روزانه» با محوریت ورزش در همه روزها به ویژه روزهای جمعه با عنوان «جمعه تعطیل نیست»، «طرح ملی مینی فوتبال» با تمرکز روی شهرداری‌ها و محلات با نام «اسطوره مینی فوتبال»، «لیگ ملی فریزبی»، «لیگ پیلاتس» با محوریت جامعه پزشکی، «ورزش در طبیعت»، «لیگ کراسفیت و ایروبیک»، «لیگ داژبال» با تمرکز روی مهدکودک‌ها، «بازی‌های فکری و بدنی»، «لیگ طناب زنی» و «المپیاد ورزش های مجازی» به عنوان طرح‌های ملی سال‌جاری فدراسیون همگانی است.  

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی در مورد یکی از مهمترین طرح‌های ملی که در دستور کار قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: طرح ملی «پیاده روی ایرانیان» در این راستا مدنظر قرار خواهد گرفت و در طول سال ۲۷۲ رویداد را در سطح استان‌های مختلف کشور شاهد خواهیم بود.

فروحی با اشاره به اینکه با برگزاری رویدادهای ورزشی به دنبال تحقق هدف مردم فعال هستیم و برای رسیدن به این مهم روی ۱۲ رشته ورزش تمرکز کرده‌ایم که بتوانیم طرح های ملی را در این رشته ها برگزار کنیم، ‌ گفت: همچنین برگزاری پویش‌های آگاهی بخش با رویکرد ترویج فواید چندگانه ورزش و بهبود مهارت‌های سبک زندگی فعال به عنوان یکی از طرح‌های مهم ملی ایران تندرست خواهد بود.  

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های عمومی و شهروندی با رویکرد افزایش سواد ورزشی ویژه گروه های سنی بالای ۱۲ سال با عنوان پروژه‌ ملی دوره‌های خودمراقبتی برگزار خواهد شد و دوره‌های آموزشی با محوریت بازاریابی اجتماعی در ورزش همگانی در دستورکار قرار دارد و این دوره آموزشی در چهار مرحله و به منظور ارتقاء سطح دانش شرکت کنندگان برای بازاریابی اجتماعی انجام می‌شود.

وی به اهمیت توانمندسازی ساختار ورزش همگانی در استان ها اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی برای توسعه آکادمی ورزش همگانی در استان‌ها خواهیم داشت که طی آن تربیت مربیان تندرستی و مروج سبک زندگی فعال جزو آن خواهد بود و تربیت مربیان ورزش و بازی کودک در دو دوره برگزار خواهد شد.  

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر این که تربیت مربیان برای همه رده های سنی در دستور کار فدراسیون قرار خواهد داشت، گفت: برای سالمندان تربیت مربیان حرکتی و مهارتی را با توجه به رویکرد تندرستی این قشر خواهیم داشت که در سه دوره برگزار خواهد شد.  

فروحی ادامه داد: علاوه بر موارد اشاره شده برگزاری جشنواره‌های مختلف هم در دستور کار فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار خواهد داشت و حمایت از ساخت فیلم‌های کوتاه و انیمیشن‌های مختلف ورزش همگانی مدنظر قرار خواهد گرفت؛ همچنین جشنواره رسانه‌های ورزش همگانی، جشنواره سروش و حمایت از نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها مورد توجه خواهد بود و ایده هایی که از سال گذشته وجود داشته را ادامه خواهیم داد.  

بهره‌مندی از طرح‌های وزارت ورزش

وی با تاکید بر اینکه به دنبال جذب حداکثری مردم به سمت ورزش هستیم، گفت: در کنار طرح هایی که فدراسیون به اجرا درخواهد آورد، از ایده‌ها و طرح هایی که از سوی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان هم ارائه شود استقبال خواهیم کرد و زمینه اجرایی کردن آن‌ها را فراهم می‌کنیم.  

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی در مورد دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش همگانی، خاطرنشان کرد: در بخش محیط فعال هم اعطای برند به باشگاه‌های ورزشی، اعطای برند به فضاهای ورزش ارزان و بهبود دسترس آسان برای ورزش و تامین سلامت مردم را خواهیم داشت و اهدا نشان سلامت به مهدکودک‌ها، توسعه باشگاه‌های تندرستی، توسعه ورزش سالمندان، توسعه ایستگاه‌های ورزشی، مشاوره ورزشی در کانون‌های جمعیتی و… از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

فروحی افزود: طرح ملی توسعه شهرهای فعال ایران که از گذشته آغاز شده است همچنان با هدف رفع کم تحرکی و با مشارکت شهرداری‌ها ادامه خواهد داشت و طرح یکپارچه کردن توسعه ورزش در محلات و مشارکت فدراسیون در شبکه شکوه، توسعه سمن‌ها، توسعه استارتاپ‌ها و… از جمله دیگر برنامه‌ها خواهد بود.  

برنامه‌های فرهنگی

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مدنظر فدراسیون ورزش‌های همگانی، عنوان کرد: شناسایی فعالان و خادمان ورزش همگانی، پایش ملی ورزش ایرانیان و همچنین توسعه ورزش با مشارکت خیرین ورزش همگانی دیگر موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و طرح ترویج فرهنگ علوی و یا غدیر، موکب «پهلوان میدان» و طرح ملی  «مهر فاطمی» با هدف توزیع اقلام ورزشی رایگان بین ۱۰ شهر کم برخوردار کشور مدنظر قرار خواهد گرفت و در عین حال حمایت از تولیدات فرهنگی مرتبط با ورزش همگانی، طرح راهیان نور با محورمیت روسای هیات‌ها و انجمن‌ها، جشنواره مسئولیت‌های اجتماعی از جمله اهدا خون، بسته‌های فرهنگی و آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد در دستورکار این فدراسیون قرار دارد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های در پایان خاطرنشان کرد:‌ تعدادی از طرح‌های ملی که سال گذشته در فدراسیون آغاز شده و مرحله اول خود را پشت سرگذاشته بود، در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.  

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *