زارعی: دولت و مجلس باید نسبت خود را با دانش بنیان‌ها معلوم کنند

نماینده مردم ساری در مجلس خطاب به مسئولان اجرایی دولتی و مجلسی گفت: وقت آن است که کشور را از گروگان نفت خارج و آن را تبدیل به مأمن شرکت‌های دانش‌بنیان کنید.

به گزارش سادس، منصور علی زارعی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: نسبت به اجرایی شدن اقدامات دانش بنیان در کشور هشدار می‌دهم؛ اما چرا هشدار؟ برای اینکه اگر کارگزاران به تولید علم و گسترش حرکت‌های دانش بنیان توجه می‌کردند، امروز اقتصاد کشور با تکانه‌های داخلی و خارجی متزلزل نمی‌شد. تاریخ گواهی می‌دهد که این خطر مورد توجه رهبری بود و سرانجام نظریه” اقتصاد مقاومتی” را رونمایی کردند؛ اما دولت‌ها به خصوص دولت سابق و ائتلاف تکنوکرات‌ها و اصلاح طلبان و ناباوران به قدرت داخلی همراهی نکردند.

دولت و مجلس کشور را از گروگان نفت خارج کنند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروز وقت آن است که دولت و مجلس کشور را از گروگان نفت خارج و آن را تبدیل به مأمن شرکت‌های دانش‌بنیان کنند، هشدار داد: اگر مجلس و دولت، این بار به چرخه دانش بنیان در کشور توجه نکنند؛ ایران با توقف تاریخی مواجه خواهد شد. این هشدار سیاسی و تبلیغاتی نیست. این یک هشدار برای تمرکز و درمان دردهای مزمن در حکمرانی کم بازده است. دولت و مجلس باید نسبت خود را با دانش بنیان ها معلوم کنند.

زارعی از استانداری‌های سراسر کشور خواست که باید برای ظهور دانش بنیان‌ها سهم بپذیرند، پیشرفت کشور از  ظرفیت‌های متنوع ایران بزرگ می‌گذرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره رشد اقتصادی منفی در یک دهه اخیر کشور گفت: زندگی برای مردم به خصوص اقشار ضعیف طاقت‌فرسا است . دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی وارد میدان شوند و رشد اقتصادی را به ۱۸ درصد در کشور برسانند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران بااشاره به مشکلات حوزه انتخابیه و نقش این استان در افزایش رشد اقتصادی کشور از مسئولان خواست تا در راستای تولید بیش از ۳ میلیون تن مرکبات، یک میلیون تن برنج سفید، ده ها هزار تن گوشت سفید سرمایه گذاری کنند.

زارعی با اشاره به افزایش دو برابری برداشت محصولات در صورت زه‌کشی اراضی مازندران از ضرورت این اقدام سخن به میان آورد و گفت: با این کار می‌توان از واردات یک میلیون تن برنج جلوگیری کرد. ریاست محترم جمهور؛ اقتصاد دریا پایه شما می‌تواند بخشی از  ۸ درصد رشد اقتصادی را محقق کند، ولی با این ملاحظات که وزارت گردشگری و کشاورزی و صنعت در اولین فرصت برنامه دانش بنیان کردن عملیاتی را برای ورود به دریا ارائه دهند.

فقر آب در استان پرآب

نماینده مردم ساری در مجلس خطاب به رئیس جمهور دولت سیزدهم گفت: آب در استان مازندران محور توسعه و امنیت غذایی کشور است؛ این نعمت خدادادی به واسطه تدبیر نامناسب دولت‌ها که متاسفانه در دولت شما هم ادامه دارد؛ کارشناسان به جای برنامه‌های دانش بنیان به استفاده بهینه از آب و در نهایت در حل مشکلات استان‌های همسایه؛ انتقال آب بین حوزه ای را پیشنهاد می دهند؛ در حالی که هزاران هکتار از اراضی مازندران سالانه مورد آسیب جدی خشکسالی قرار گرفته است و از حدود ۵۰ سال گذشته تا به حال توانسته ایم ۱۰ درصد آب های زیرزمینی را جمع آوری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *