اجرای طرح انتقال آب «بِن- بروجن» برخلاف مصالح کشور است

سادس/اصفهان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵ میلیون نفر جمعیتی که در استان اصفهان زندگی می‌کنند از اجرایی شدن طرح انتقال آب بِن- بروجن متضرر می‌شوند به همین دلیل اجرای چنین طرحی بر خلاف مصالح ملی است.

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با سادس درباره راه‌اندازی خط اضطراری انتقال آب بِن- بروجن، اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که این طرح را قصد دارند به احتمال زیاد اجرایی کنند که بدون شک انتقال آب بن- بروجن بر خلاف مصالح امنیت ملی، استانی و استان‌های همجوار اصفهان و یک تصمیم غیرکارشناسی است و نمایندگان استان اصفهان در برابر این تصمیم اشتباه خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد چنین طرحی اجرا شود.

وی افزود: کشاورزان اصفهان با چنین طرحی مخالف هستند چراکه بارگذاری‌های اشتباهی که تا کنون روی زاینده رود انجام شده است جبران نشده و هر گونه بارگذاری جدید ظلم مضاعفی خواهد بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، گفت: وقتی کشاورزان می‌بینند که ۲۰ روز از سال جدید گذشته است و هنوز به باغات غرب اصفهان آبی داده نشده، اما در بالادست زاینده‌رود و منطقه سامان به وفور برداشت آب انجام می‌شود و حق مسلم چند صد ساله کشاورزان به تاراج می‌رود و اکنون قرار است ظلم جدیدی به آنها شود بدون شک موضع خواهند گرفت و هر گونه تنش جدید بر خلاف امنیت ملی کشور است و مسئولان در این تصمیم باید تجدید نظر کنند.

نقدعلی ادامه داد: حقابه‌ای که طبق طومار شیخ بهایی از قدیم به کشاورزان اصفهان تعلق داشته خدشه‌ای بر آن وارد نیست و کسی حق تعرض به آن را ندارد و باید عملی شود، اما نکات پیرامون تصفیه پساب و تامین آب صنعت از محل‌های دیگر باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ میلیون نفر جمعیتی که در استان اصفهان زندگی می‌کنند از اجرایی شدن طرح انتقال آب بِن- بروجن متضرر می‌شوند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند به همین دلیل اجرای چنین طرحی بر خلاف مصالح ملی است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که چه نهادی چنین تصمیمی گرفته است، گفت: طبق شنیده‌ها شورای امنیت کشور که در وزارت کشور مستقر است تصمیم به اجرایی کردن انتقال آب بن- بروجن گرفته که نمایندگان استان اصفهان با اجرای چنین طرحی مخالفت خواهند کرد.

  انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *