سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلستان ۸۷ درصد است/ تکمیل واکسیناسیون 47 درصد از اصناف گلستان

سادس/گلستان استاندار گلستان، سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گلستان را ۸۷ درصد عنوان کرد و گفت: براساس پایش های انجام شده از گروه های هدف ۸۷ درصد از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام دارند.

علی محمد زنگانه بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: کل آمار بستری کرونا در استان گلستان ۱۸۹ نفر است که ۵۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان تزریق دوز اول واکسن کرونا در کارمندان باید به بیش از ۹۵ درصد، دوز دوم به بالای ۹۰ درصد و دوز سوم به بیش از ۴۵ درصد برسد، گفت: کارمندان دستگاه اجرایی باید حداقل دوز واکسن کرونا را تزریق کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه مبنای ارائه خدمات تزریق سه دوز واکسن کرونا است، تاکید کرد: همه باید در اجرای مصوبه اهتمام لازم را داشته باشند، همچنین شهرستان‌هایی که رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها پایین و زیر ۸۵ درصد است باید با اقدامات مداخله ای زمان اجرای واکسیناسیون میزان اجرای پروتکل های بهداشتی را افزایش دهند.

زنگانه سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گلستان را ۸۷ درصد عنوان کرد و یادآور شد: براساس پایش های انجام شده از گروه های هدف ۸۷ درصد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام دارند و هدف ما این است که این میزان را بالای ۸۵ درصد ثابت نگه داریم که این مهم با پایش ها و نظارت‌های مستمر حاصل شده است.

وی با بیان اینکه تمامی شهر های استان گلستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: تاکنون ۹۳/۵ درصد از مردم گلستان دوز نخست واکسن کرونا و ۸۳ درصد نیز دوز دوم واکسن را دریافت کردند، همچنین ۳۷/۲ از جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۲/۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال گلستان نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کردند.

45 درصد معلمان گلستانی هر سه دوز واکسن کرونا را تزریق کردند

استاندار گلستان به درصد پوشش واکسیناسیون کرونا در دانش آموزان اشاره کرد و متذکر شد: ۱۰۰ درصد دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کردند و ۸۴/۵ درصد نیز نسبت به تزریق دوز دوم واکسن اقدام کردند، همچنین در رده سنین پنج تا ۱۲ سال  نیز ۲۳/۳ درصد نوبت اول واکسن و ۵/۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

زنگانه با بیان اینکه با بازگشایی مدارس تقویت پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت، ابراز داشت: ۹۸/۸ درصد معلمان گلستانی نوبت اول واکسن کرونا، ۹۴ درصد نوبت دوم و ۴۵ درصد از معلمان نیز دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی از وجود ۱۰ هزار بازدید نظارتی از واحدهای صنفی و گروه های هدف خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سرعت صدور QR کد برای واحدهای صنفی افزایش یافت، همچنین ۹۶ درصد از اصناف نیز نوبت اول واکسن را دریافت کردند و ۸۷ درصد نسبت به تزریق دوز دوم و ۴۱ درصد از اصناف برای تزریق دوز سوم اقدام کردند.

استاندار گلستان از ایجاد کمپین اطلاع رسانی برای تقویت پوشش واکسیناسیون کرونا در دوز دوم و سوم خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم با مشارکت فرمانداران، سپاه و بسیج و طرح شهید سلیمانی استقبال مردم برای تزریق دوز دوم و سوم واکسن در استان گلستان افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *