جنگ اوکراین و روسیه نژادپرستی سازمان‌های بین المللی را نشان داد

یک عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در روز قدس باید دست همبستگی به ملت های تحت ظلم داده و نژادپرستی مدرنی که در سازمان های جهانی و کشورهای اروپایی حاکم است را رسوا کنیم.

اقبال شاکری در گفت و گو با سادس با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و اهمیت روز قدس، بیان کرد: جنگ روسیه با اوکراین نکات مهمی را دربرداشت. مهم ترین نکته ای که می توان از آن برداشت کرد این بود که ما دیدیم مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان های مرتبط با آن به خوبی نشان دادند که مردم جهان را درجه بندی کردند و نگاهی به عنوان ملت های درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چند به مردم دنیا دارند.

مجامع جهانی فقط عنوان حمایت از ملت ها را یدک می کشند

وی در ادامه اظهار کرد: این مجامع نشان دادند در تصمیم هایی که اتخاذ کرده و اقداماتی که انجام می دهند درجه ملت ها را لحاظ می کنند. با توجه به اینکه ملت ها از نظر آنها در چه درجه‌ای قرار می گیرند، در خصوص آنها موضع گیری انجام می دهند. این نشان می‌دهد که این مجامع اصلا صلاحیت عنوانی در خصوص ملت‌ها را ندارند چراکه آنها برای ملت‌ها کار نمی‌کنند بلکه  برای دولت‌ها و ملت‌های به خصوصی کار می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگ روسیه و اوکراین ثابت کرد که نهادهای بین المللی با نگاهی درجه بندی شده به ملت های دنیا  می نگرند و با همین نگاه است که در خصوص ملت ها موضع گیری می کنند در جنگ روسیه و اوکراین دیدیم زمانی که یک کشور اروپایی که در نگاه آنان ملت درجه یک به شمار می‌رود، درگیر جنگ شد آنها چه واکنشی را نشان دادند. مردم فلسطین بیش از 70 سال است که درگیر جنگ بوده و سرزمین آنها اشغال شده است. اما این سازمان ها کوچک ترین اقدامی برای نجات این مردم از جنگ انجام نداده اند. یا مردم یمن که بیش از 8 سال است توسط یک رژیم فاسد و فربه به اسم عربستان سعودی مورد هجوم قرار گرفته و از کمترین امکانات نیز برخوردار نبوده اما از آنجا که از نگاه این مجامع مردم یمن جزو ملت های درجه چندم هستند حتی کوچک‌ترین توجه و پوشش رسانه ای به این ظلم نداشته اند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما شاهد یک تراژدی انسانی در دنیا هستیم. تمام کشورها به این سازمان‌ها حق عضویت می‌دهند تا در مواقع خاص مورد حمایت قرار گیرند اما این سازمان ها نه تنها از کشورهای مظلوم حمایت نکرده حتی از رژیم های متخاصم نیز حمایت می کنند بلکه از آن فاجعه آمیزتر این است که افرادی که از لحاظ فرهنگ یا نژاد با کشورهای مسلمان ارتباط دارند و این روزها در شبکه های فارسی و عربی در حال فعالیت هستند، کاسه داغ تر از آش برای نژادپرست ها شده اند. این اوج  وقاحت و نفهمی و جهالت مدرن است.

باید ظلم علیه فلسطین پایان یابد

وی افزود: از این سو همان طوری که ملت ما نشان داده که بر روی پای خود ایستاده و یک ملت مستقل است باید در حمایت از ملت های مظلوم که از نظر این مجامع ملت های درجه چند هستند، کوتاهی نکنیم. به هر طریقی شده باید از این ملت های مظلوم حمایت کنیم. باید تلاش کنیم ملت فلسطین و ملت یمن به حقوق قانونی خود دست یابند. امسال باید روز قدس را باشکوه‌تر و اثرگذارتر برگزار کنیم. باید در روز قدس نژادپرستی مدرنی که در سازمان های جهانی و کشورهای اروپایی حاکم است را رسوا کنیم. در روز قدس باید دست همبستگی به ملت های تحت ظلم بدهیم.  ملت فلسطین در مقاومت هایی که در چند سال گذشته داشته نشان داد که شعله فروزان مقاومت و مبارزه بانژاد پرستی و اشغالگری برقرار است و ان شاءالله هستی این اشغالگران را خواهد سوزاند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *