نیاز ۲۰ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی کشور/پیست اسکی پاکل نیازمند تجهیز و نگهداری

نیاز ۲۰ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی کشور/پیست اسکی پاکل نیازمند تجهیز و نگهداری

سادس/مرکزی وزیر ورزش و جوانان گفت: برای تکمیل پروژه های کوچک و متوسط ورزشی کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دکتر حمید سجادی هزاوه بیستم فروردین ماه در جریان سفر نیم روزه خود به استان مرکزی و شهرستان شازند، پس از بازدید از پیست اسکی پاکل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۵۰ طرح ورزشی در کشور در حال اجراست. ۲۸۸ پروژه نیز توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در حال اجرا و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در خصوص وضعیت ورزشی استان مرکزی بیان کرد: برای دومین مرتبه است که به استان مرکزی سفر می کنم، این استان فی ذاته ورزش خیز است و یکی از استان های مهم برای پشتیبانی ورزش در کشور به شمار می رود.

سجادی تصریح کرد: استان مرکزی به لحاظ ورزش های همگانی فوق العاده است و اکثر شهرها و شهرستان های استان در بحث دوچرخه سواری فعالند و از گذشته تا کنون آثار قدیمی از دوچرخه سواری را در استان به ویژه اراک شاهد هستیم.

وی با اشاره به علاقمندی زیاد در این استان به کوهنوری، فوتبال، ورزش های رزمی گفت: استان در کاراته، جودو و کشتی استعدادهای بالایی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در سفر قبل فرصت حضور در شهرستان شازند مهیا نشد، اما امروز تمرکز سفر به این شهرستان مصروف شد، گفت: سرانه ورزشی شازند ۰.۹۵ متر مربع است که رقم خوبی است، اما سوال این است که چقدر از این سرانه قابل استفاده و بهره برداری است؟ بخشی از اماکن ورزشی موجود در شهرستان نیازمند، مرمت، احیا و بازسازی است، به عنوان مثال زمین چمن شهرستان نیازمند مرمت و نگهداری است، فوتبالیست های شهرستان برای تمرین به اراک سفر می کنند که این امر در کنار بعد مسافت، خطرات تردد و هزینه اجاره زمین را به همراه دارد و با مرمت و نگهداری این زمین و اماکن ورزشی موجود و تقویت فضاهای ورزشی روستاها می توان کمک شایانی به شهرستان کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از شهرستان دارای زمین چمن مصنوعی نیست که البته نقص به شمار نمی رود، اما لازم است که زمین چمن طبیعی یا زمین خاکی مناسب جایگزین شود، گفت: پیست اسکی پاکل ظرفیت بالقوه ای دارد، نیازمند تجهیز و نگهداری است، بالابر پیست کامل نیست، در حالی که این پیست میزبان گردشگران و ورزشکاران دیگر استان ها همچون خوزستان است که با توجه به این شرایط و بالابودن جنبه گردشگری و ورزشی این مجموعه، وزارت ورزش و میراث فرهنگی می توانند هر دو این منطقه را احیا کنند و قطعا با وزارت میراث فرهنگی مذاکراتی خواهیم داشت تا از پتانسیل این وزارتخانه نیز استفاده شود.

سجادی اضافه کرد: در این بازدید ایده های جدید به ذهن رسید، حتی می توان با فدراسیون های ورزشی همکاری داشت. به نظر می رسد حداقل ۹ فدراسیون ورزشی می توانند در شهرستان شازند، اردوهای رسمی و برنامه های ورزشی برای آماده سازی گروه های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و حتی اردوهای بین المللی مشترک برگزار کنند، برای مثال این منطقه قابلیت برگزاری اردوهای دوچرخه سواری، اتومبیل رانی، اسکیت، دو و میدانی در رشته های مختلف و … را دارد تنها باید با درایت برنامه ریزی کرد و از این ظرفیت بهره داری کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *