در چه صورت دست دلالان از فوتبال خوزستان کوتاه می‌شود؟

در چه صورت دست دلالان از فوتبال خوزستان کوتاه می‌شود؟

سادس/خوزستان یک مربی فوتبال معتقد است اگر بازیکن فوتبال در خوزستان آن قد رشد که بتواند خود را به واسطه توانایی اش به مربیان لیگ برتری تحمیل کند، آن وقت دیگر جایی برای بازیکنان درجه ۲ و ۳ دلال ها برای تزریق به فوتبال استان باقی نخواهد ماند.

رضا تابش فر در گفت و گو با سادس، درباره مشکلات فوتبال در بخش پایه، اظهارکرد: به نظر من در درجه اول نیاز است تفکر مدیران بسیاری از باشگاه‌ها تغییر کند. به عبارت ساده‌تر مدیران برای مربیان مشخص کنند که دنبال نتیجه گرفتن هستند یا بازیکن سازی. متاسفانه در طول چند سال گذشته توجهی به فوتبال پایه نشده است و زحمت کشان این رده سنی تاحدودی سرخورده شده اند. اگر این توجه بیشتر شود نه تنها انگیزه مضاعف در همه به وجود می آید، بلکه باعث می شود برخی کم و کاستی ها هم اتوماتیک وار برطرف شوند.

وی با بیان اینکه ما در راهی حرکت می کنیم که آینده‌ای روشن برای جوانان خوزستانی وجود دارد، گفت: از این نظر اکثر آگاهان ورزش خوزستان در این راه و هدف کمک می کنند و از سوی دیگر باید بگویم  موفقیت در فوتبال پایه تنها ایجاد امکانات نیست بلکه باید برای جوانان این استان سرمایه‌گذاری کرد و آنچه برای ما و باشگاه های خوزستان مهم است توجه به اخلاق و روحیات و صفات عالی ورزشکاران است. بنابراین ما نیز برای استحکام و تقویت ورزش استان در این راستا می کوشیم.

این مربی استعدادیاب تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰۰ بازیکن در رده سنی امید در فوتبال خوزستان مشغول هستند که از این تعداد شاید ۲ یا ۳ درصد به لیگ برتر تزریق شوند. ۷ تا ۸ درصد از این بازیکنان هم سر از لیگ دسته اول درمی آورند و با این شرایط نزدیک به ۹۰ درصد بازیکنان رده سنی امید پس از پایان این رده سنی اتوماتیک وار از چرخه فوتبال خارج می شوند. باید کاری کنیم که این اتفاق رخ ندهد. البته این موضوع مهمی است که هرگز از سوی مدیران باشگاه جدی گرفته نمی شود. اعتقاد دارم در شبکه بزرگ نقل و انتقالات، وقتی بازیکنان توسط ایجنت های خارج از استان اداره می شوند و نیمی از مربیان لیگ برتری هم با آن ها در ارتباط هستند و بازیکنان غیرخوزستانی را به این تیم و آن  تیم می فرستند، طبیعتا در این میان نیز قهرمانی تیم های خوزستانی از جمله فولاد که دارای آکادمی موفقی است، کار ایجنت ها را سخت می کند و شاید دیگر درآمدی نداشته باشند.

وی افزود: به نظر من باتوجه به این که استعدادهای فراوانی در فوتبال استان وجود دارد، وقتی بازیکن خوزستانی آن قدر طبق استانداردهای فوتبال رشد کند و بتواند توانایی اش را نشان د اده و مربی لیگ برتری  نیز آن را جذب کند، دیگر جایی برای بازیکنان درجه ۲ و ۳ دلال ها نخواهد ماند. وقتی می بینم مربی تیم لیگ برتری کمتر از بازیکنان پایه ای فوتبال خوزستان استفاده می کند، ناراحت و دلسرد می شوم.

تابش با اشاره وضعیت خوب تیم فولاد در بخش پایه، عنوان کرد: برخی از دوستان عملکرد تیم های پایه فولاد را به کسب قهرمانی گره می زنند اما یک توصیه می کنم؛ بازی های تیم های پایه فولاد را از نزدیک ببینند و بعد مثل من متوجه می شوند چه الماس هایی در باشگاه فولاد جمع شده اند و مدیرانی چون گرشاسبی و مهدی پور (مدیر آکادمی) با چه مشقتی از آن ها مراقبت می کنند و توجه ویژه‌ای به بازیکنان جوان شان دارند.

این مربی گفت: با شناختی که از آقای گرشاسبی دارم، او متخصص حمایت از جوانان با استعداد است. حضور او در تیم فولاد باعث شده تا تیم های پایه ای این باشگاه با روحیه و انگیزه زیادی کارشان را دنبال کنند و متعقدم که نگاه آقای گرشاسبی و آقای مهدی پور به تیم های پایه فولاد آینده این باشگاه را از نظر بازیکن تامین می کند. تیم نوجوانان این باشگاه در مرحله فینال قرار دارد و مدعی اصلی کسب قهرمانی است. تیم جوانان نیز جزو ۴ تیم برتر لیگ برتر کشور قرار دارد .همچنین تیم نونهالان فولاد در نتایجی بی سابقه با کسب ۱۰ برد و یک تساوی به مرحله بعد صعود کرد و این به خاطر نگاه مثبت اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و مدیر تیم های پایه ای باشگاه است. امیدوارم با حمایتی که مدیران باشگاه از تیم های پایه دارند اتفاقات خوبی برای فولاد رقم بخورد و مطمئنا در آینده حرف های زیادی از تیم های پایه فولاد خوزستان خواهیک شنید. فکر می کنم ستارگان زیادی با همراهی مدیریت باشگاه و مدیریت فوتبال پایه باشگاه فولاد به فوتبال ایران معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *