خیز دوومیدانی‌کاران معلول برای تکرار مدال‌های جاکارتا در چین

خیز دوومیدانی‌کاران معلول برای تکرار مدال‌های جاکارتا در چین

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی گفت: تکلیف دوومیدانی کاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی چین بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور مشخص خواهد شد.

بهمن رضایی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: برای آماده‌سازی دوومیدانی کاران جهت شرکت در بازی‌های پاراآسیایی چین، ۹ مرحله اردو پیش‌بینی شده بود که ۳ مرحله اردو سال گذشته با حضور ۲۵ ورزشکار در اهواز برگزار شد، چهارمین مرحله اردوی آمادگی با حضور ۱۰ ورزشکار زن و ۲۵ نفر مرد از ۱۴ فروردین در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب و شیرودی در حال برگزاری است و تا دوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که نفرات اعزامی به بازیهای پاراآسیایی چین چه زمانی مشخص خواهد شد، افزود: برای این که تکلیف دوومیدانی کاران اعزامی به چین مشخص شود، یک دوره مسابقات انتخابی و رکوردگیری دوومیدانی، ۲۷ اردیبهشت با حضور نماینده IPC برگزار می‌شود که در پایان این رقابت‌ها، لیست نفرات اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی اعلام خواهد شد. در این رکوردگیری باید تمام ورزشکاران حتی آنهایی که شانس کسب مدال طلا دارند باید حضور پیدا کنند، غیبت دوومیدانی کاران در مسابقات قهرمانی کشور به منزله حذف آنها از بازیهای پاراآسیایی چین است.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی خاطرنشان کرد: از اردوی چهارم برای این که بتوانیم دوومیدانی کاران را به اوج آمادگی نزدیک کنیم، تمرینات را بیشتر به سمت و سوی کارهای سرعتی و اصلاح تکنیک پیش بردیم و هر چقدر به مسابقات نزدیک می‌شویم، کارهای بدنسازی به صورت سبک و تمرینات سرعتی و انفجاری بیشتر می‌شود. 

رضایی در ارزیابی از وضعیت دوومیدانی کاران حاضر در اردوی آمادگی، گفت: هر ۲۵ ورزشکار حاضر در اردو از شرایط آمادگی خوبی برخوردارند و وضعیت رکوردها امیدوارکننده است.

وی پیرامون این پرسش که وضعیت مدال آوری در زنان بهتر است یا مردان، تصریح کرد: در مردان شانس کسب مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی چین بیشتر از زنان است. البته به دنبال آن هستیم تا ۵۷ مدالی که در جاکارتا کسب کردیم در چین نیز تکرار کنیم.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ورزشکاران از نظر تجهیزات و امکانات با مشکل خاصی مواجه هستند یا خیر؟ افزود: در این دوره از بازیهای پاراآسیایی، کمیته ملی پارالمپیک حمایت ویژه‌ای از ورزشکاران دارد و به اندازه کافی تجهیزات اعم از دیسک، وزنه، نیزه و… در اختیار دوومیدانی‌کاران قرار داده تا بدون دغدغه تمرینات خود را پیگیری کنند، حتی حقوق دوومیدانی کاران حاضر در اردوی آمادگی نیز ماه به ماه پرداخت می‌شود و شرایط راضی کننده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *