تکلیف دستگاه‌ها برای اعلام مشوق های حمایتی شرکت‌های دانش بنیان/استقرار۶۰ درصد شرکت‌ها در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی در توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان در استان تهران وجود دارد، از استقرار ۶۰ درصد شرکت های دانش بنیان کشور در استان تهران خبر داد.

حشمت اله عسگری در گفت‌وگو با سادس، در تشریح ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در استان تهران گفت: در حال حاضر حدود ۳۴۰۰ شرکت دانش بنیان یعنی حدود ۶۰ درصد از کل شرکت های دانش بنیان کشور در استان تهران مستقر هستند. 

وی افزود: استان تهران به واسط غنای بالای سرمایه انسانی و تعدد مراکز دانشگاهی پتانسیل بالایی در توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان دارد. در سال جاری طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس به میزان ۱۰۰۰ هکتار یعنی بیش از ۱۰ برابر فضای موجود اجرا خواهد شد و طرح های توسعه ای شهرک های صنعتی در سطح استان نیز با اولویت واگذاری به شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی و اجرا خواهند شد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: شهرک صنعتی هایتک در مساحت ۲۰۰ هکتار توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز اجرا خواهد شد. همچنین نتیجه تعدد شرکت های دانش بنیان در استان تهران در سال ۱۴۰۰، داخلی سازی در بخش صنعت و معدن به میزان بیش از یک میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: در ماه های پایانی سال گذشته اختصاص حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قمیت برای واحدهای دانش بنیان تصویب و به بانک ها ابلاغ شده و این روند در سال جاری از منابع مختلف تداوم خواهد یافت. 

عسگری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه همه دستگاه ها مکلف شدند در حمایت از شرکت های دانش بنیان صریح و شفاف مشوق ها را اعلام کنند، افزود: دستگاه ها باید در بررسی و پیگیری مطالبات شرکت های دانش بنیان به فوریت عمل کنند، لذا امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری به خوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *