عاملان جنایت در حرم رضوی مجازات شوند/ اتحاد و تبعیت از رهبری راه خنثی‌سازی توطئه دشمن

سادس/گلستان امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه هتک حرمت به حرم مطهر رضوی از نگاه تمامی مسلمانان محکوم است، گفت: عاملان این حادثه باید به سزای عمل خود برسند.

حاج آخوند عبدالرزاق رهبر ضمن محکومیت اقدام تروریستی در حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار سادس اظهار کرد: هتک حرمت به حرم مطهر رضوی از لحاظ شرعی باطل و دارای اشکال است و از نگاه مسلمانانی که اهل قبله و مذهب هستند محکوم است چراکه باید شعار الهی اعم از قرآن کریم، قبله، حرمین شرفین، اماکن مقدسه و شخصیت هایی که در این اماکن آرام گرفتند را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) پناهگاه معنوی اهل اسلام و مذهب هستند، افزود: ترکمن ها ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند و از قدیم ایشان را محور طبابت می دانند طوری که هر کدام از ترکمن ها که به بیماری لاعلاج گرفتار می شد به ضریح مقدس امام رضا(ع) پناه می آوَرد و برای رفع مشکل خود، ایشان را واسطه قرار می دهند.

امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه جنایت حرم مطهر رضوی از نگاه تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی محکوم است، تصریح کرد: البته کسانی که به مذهب معتقد نیستند از این حقیقت خارج هستند، ترور انسان های بی گناه و اهانت به شعائر الهی کفر است و عاملان این حادثه باید به سزای اعمال خود برسند، به طور قطع عاملان این حادثه از دین و مقدسات خارج شدند که دست به چنین اقدام پلیدی زده‌اند.

رهبر، اتحاد و ایستادگی کامل مسلمانان را راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: از طرفی برای مقابله با توطئه های دشمن باید تابع نظر مقام معظم رهبری باشیم و همه به ویژه علما در راه تحقق فرامین ایشان پیشگام باشند و اختلافات را کنار بگذارند.

گفتنی است؛ همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی با استفاده از سلاح سرد، سه نفر از روحانیون جهادگر حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم مطهر رضوی را مورد حمله قرار داد که در این حادثه یکی از روحانیون به شهادت رسید و دو تن دیگر تحت مداوا قرار گرفتند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *