نجف زاده: تمام وزارتخانه ها موظفند موانع تحقق شعار سال را احصاء کنند

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام وزارتخانه ها موظفند موانع تحقق شعار سال را احصاء و برای تدوین قانون جدید یا تنقیح قوانین به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند. تولید کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی و راهکار عبور از بحران های فعلی از کشور است.

به گزارش سادس، عادل نجف زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم ایران اسلامی، مجلس و دولت با نهایت تعامل و هم افزایی به دنبال تحقق ایرانی عزتمند و قدرتمند و پیگیر مطالبات به حق شما مردم عزیز ایران هستند، جا دارد از تلاش های صادقانه و عملیاتی نمایندگان در مجلس و رئیس جمهور در رسیدگی جدی به امور مردم تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره به اعلام شعار سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: ماموریت مجلس و دولت هم افزایی در جهت تحقق مبانی زیرساختی شعار سال است و برای تحقق تولید دانش بنیان در کشور باید زیرساخت‌های لازم این امر که همانا حفاظت و ارج نهادن به نیروی انسانی فرهیخته کشور، تدوین سیاست های حمایتی دولت از تولید، اصلاح نظام مالیاتی و بانکداری مالی کشور در جهت تولید دانش بنیان و رونق فضای کسب و کار است، فراهم شود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر موانع تولید را برطرف کنیم از نخبگان کشور که سرمایه اصلی و مولد تولید هستند حمایت کنیم، قطعا شاهد روال عملیاتی شعار سال خواهیم بود. تاسیس مراکز تحقیق و توسعه در شهرک های صنعتی، نگاه جدی‌تر به مقوله آمایش سرزمین و رقابتی کردن محصولات تولیدی کشور و توجه به موضوع بهره وری می تواند بسترهای لازم را برای تحقق شعار سال فراهم آورد.

نجف زاده تاکید کرد: تمام وزارتخانه ها موظف هستند موانع تحقق شعار سال را احصاء و برای تدوین قانون جدید یا تنقیح قوانین به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند. تولید کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی و راهکار عبور از بحران های فعلی از کشور است.

نماینده مردم خوی و چایپاره از سازمان برنامه و بودجه خواست که نسبت به ویرایش سند بسیار ناقص آمایش سرزمینی استان و احصاء مجدد ظرفیت های شهرستان حوزه انتخابیه اقدام نمایند. شهرستان خوی با دارا بودن برترین ظرفیت های اقتصاد کشاورزی، معادن و گردشگری و تجارت مرزی به ویژه در نقطه هم پیوندی با اقتصاد بین الملل از طریق مرز رازی، استعداد ویژه در تحقق شعار سال را دارا می باشد به شرط اینکه نهادهای سیاست گذار با نگاه جدی‌تر به ظرفیت های آن زیرساخت های لازم را ایجاد کنند.

نجف زاده از وزیر راه و شهرسازی نیز خواست که دستورات لازم برای اتمام بزرگراه اقتصادی خوی- دکتر رازی را از طریق تهاتر نفتی و تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه حمایتی صادر کند. همچنین وزیر راه و رئیس گمرک هرچه سریع تر نسبت به راه اندازی بازارچه مرزی مشترک رازی و خوی که تنها راه امرار معاش مرزنشینان می باشد، افدام عاجل به عمل آورند.

وی خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بازار تاریخی خوی به عنوان بزرگترین مرکز اقتصادی شهر به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم برای احیای و مردم در حال تخریب است. آقای وزیر خوی دارالقرار حضرت شمس است و بارگاه او دوستداران وارسته ای دارد که می تواند قلب تپنده هم پیوندی فرهنگی با قونیه شهر مولانا در ترکیه را ایجاد کرده و مسیر گردشگران داخلی و خارجی برای تحول اقتصادی منطقه فراهم نماید.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تذکری به وزیر نیرو داد و درخواست کرد تا مطالعات سد الند خوی تا تیرماه نهایی خواهد شود، و با صدور دستور ویژه فرایند اجرایی سد را فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم تذکری نیز به وزرای صمت و اقتصاد داد و گفت: در سال مزین به سال شعار مقام معظم رهبری تا انتهای سال ۱۴۰۱ نسبت به احیای مجدد کارخانه آجر سفال چایپاره که ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم فراهم می کند، اقدام لازم را انجام دهید.  

نجف زاده در پایان گفت: ۱۲ هزار نفر داوطلب هلال احمر به صورت روزمزد، منتظر تصمیمات ما هستند. به این عزیزان از طریق قانون و یا از طریق طرح از سوی مجلس کمک های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *