از کشف دپوی «آرد یارانه‌ای» تا دستگیری ۱۸ گله‌دار در شهر ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به انجام چند عملیات در خصوص دستگیری سارقان خودرو، کشف محل دپوی آرد یارانه‌ای احتکار شده و یک درگیری دسته جمعی، از شناسایی۲۲ نفر متهم و متخلف خبر داد.

 سرهنگ دوستعلی جلیلیان در گفت‌وگو با سادس، در این باره اظهار کرد: پس از وقوع چند فقره سرقت خودرو، مشخص شد راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودروی سواری با همکاری یکدیگر و پرسه زنی در نقاط خلوت شهرستان ری و شناسایی خودروهایی که ایمنی کمتری دارند، خودروها را سرقت می کنند.

وی ادامه داد: نتیجه بررسی‌های پلیسی به مرجع قضائی اطلاع داده شد و دستگیری متهمان به محض مشاهده از سوی مرجع قضائی صادر شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به ادامه دادن تحقیقات پلیسی گفت: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا وقوع یک فقره سرقت خودرو دیگر در محدوده دولت آباد اعلام شد و مشخص شد که سارقان هنوز در محل حضور دارند. بر همین اساس بلافاصله تیم عملیات کلانتری در محل حاضر  شده و عملیات دستگیری متهمان را اجرا کردند. 

جلیلیان با بیان اینکه در این عملیات دو سرنشین خودرو دستگیر شدند اما راننده از محل متواری شد گفت:‌ با انجام تحقیقات از سوی پلیس مخفیگاه و هویت متهم تحت تعقیب شناسایی شد و او در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد. وی پس از دستگیری به کلانتری منتقل شد.

به گفته وی متهمان طبق دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده و کشف سایر جرائم در اختیار  پلیس قرار دارند.

دستگیری ۱۸ نفر از گله‌داران شهر ری در پی وقوع یک درگیری با چماق و اسلحه شکاری 

وی در ادامه از عملیات دیگر پلیس در ارتباط با درگیری ۱۸ نفر از گله‌داران شهر ری در خصوص چراگاه احشام خبر داد و در این باره گفت: در پی وقوع درگیری دسته جمعی در نزدیکی یکی از روستاهای کهریزک بلافاصله ماموران امنیت عمومی و کلانتری  این شهرستان در محل حاضر شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد این درگیری بین تعدادی از گله داران به وقوع پیوسته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه تعدادی از طرفین درگیری قبل از رسیدن ماموران از محل فرار کرده بودند گفت: طی درگیری سه تن از گله‌داران دچار مصدومیت شده بودند که به دلیل شدت جراحات به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به قدرت نمایی متهمان و استفاده آنان از  اسلحه شکاری و سلاح سرد و چماق گفت: تعدادی از متهمان در صحنه درگیری دستگیر و سایر عاملان این درگیری که قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بودند، با اخذ دستور قضائی و شناسایی هویت و مخفیگاه آنان در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شده‌اند.

سرهنگ جلیلیان علت این درگیری را اختلاف بر سر محل چراگاه احشام اعلام کرد و در این باره گفت: در تحقیقات پلیسی کلیه ادواتی که متهمان با آن قدرت نمایی کرده بودند کشف و به مقر پلیس انتقال یافت. همچنین هر ۱۸ عامل درگیری دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف دپوی آرد احتکاری از یک انبار در “ری” 

 فرمانده انتظامی شهرستان ری در خصوص کشف بیش از ۸ تن آرد یارانه‌ای احتکار شده در بازرسی از یک انبار نیز گفت: گزارشاتی در باره دپوی غیرمجاز مقادیری آرد یارانه‌ای توسط فردی در یک انبار در محدوه خیابان فدائیان اسلام به پلیس اعلام شد و مشخص شد که این فرد قصد فروش آن به صورت خارج از شبکه را دارد. بر همین اساس بلافاصله موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد انتظامی و قضائی ماموران انتظامی شهرستان ری قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های قضایی با اداره تعزیرات حکومتی گفت: تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی صورت گرفته ۲۰۷ کیسه ۴۰ کیلوگرمی در مجموع به وزن ۸ تن و ۳۲۰ کیلو گرم آرد یارانه‌ای که در محل دپو شده بود کشف شد.

وی با بیان اینکه با دستور قضائی محل پلمب شد افزود: در این خصوص یک متخلف شناسایی شد که به مراجع قضائی معرفی شده است. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *