تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

هر چند فدراسیون تیروکمان در سال ۱۴۰۰ به دنبال تاریخ‌سازی و حضور تیم کامل در المپیک توکیو بود اما مجموعه‌ای از عوامل سبب شد تا این تیم با تک سهمیه میلاد وزیری در المپیک حضور پیدا کند که آن هم نتیجه خوبی به دنبال نداشت.

گزارش سادس را در خصوص بازخوانی وضعیت و عملکرد تیم ملی تیروکمان در سال ۱۴۰۰ را در ادامه می خوانید:

* ناکامی کمانداران در کسب سهمیه تیمی المپیک

اواخر خردادماه سال جاری تیم‌ملی تیرو کمان کشورمان برای شرکت در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک جهت کسب سهمیه تیمی مردان و انفرادی و تیمی زنان عازم فرانسه شد اما عملکرد کمانداران با استناد به نتایج کسب شده در مرحله سوم جام جهانی فرانسه چندان چشمگیر نبود و با شکست در دور نخست مرحله حذفی انفرادی و تیمی، کمانداران ایرانی آخرین فرصت شانس کسب سهمیه را نیز از دست داده و از راهیابی به المپیک بازماندند. 

پس از کسب سهمیه انفرادی ریکرو مردان توسط میلاد وزیری در قهرمانی آسیا تایلند، رییس فدراسیون تیروکمان امید زیادی به کسب سهمیه تیمی بویژه در بخش زنان در مسابقات جهانی فرانسه داشت اما تیم ملی تیروکمان در اولین حضور رسمی خود در مسابقات جام جهانی که اواخر اردیبهشت در لوزان سوئیس برگزار شد با شکست برابر حریفان خود از گردونه مسابقات کنار رفت.

تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

*تغییرات کادر فنی هم مفید واقع نشد
 فدراسیون تیر و کمان با اعمال یکسری تغییرات در کادرفنی، بر این باور بود که این تغییرات شوک مناسبی برای کمانداران از نظر روحی و روانی بوده و تاثیر مثبتی برای حضور آنها در رویدادهای آینده به دنبال خواهد داشت اما به نظر می رسد با شکست تیم ریکرو در پاریس، این تغییرات چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

*تورنمنت‌های بین المللی و نتایج بی حاصل!
تلاش فدراسیون در سال‌جاری بر این مبنا بود که با برپایی اردوی مشترک در ترکیه در فروردین ۱۴۰۰ و اعزام کمانداران به چند تورنمنت برون مرزی،  آن‌ها را از نظر روحی و روانی برای شرکت در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک در پاریس آماده کند اما  اهداف پیش‌بینی شده به طور کامل محقق نشد، چون نتایج بدست آمده در جام جهانی سوییس و فرانسه نشان داد که عملکرد کمانداران بویژه در میادین جهانی از انسجام برخوردار نبوده و این امر منجر به ناکامی کمانداران در کسب سهمیه تیمی مردان و انفرادی و تیمی زنان در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک در پاریس شد.

تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

* حضور در توکیو تنها با یک سهمیه!

فدراسیون حتی برای کسب سهمیه در مسابقات انتخابی المپیک در پاریس مبلغ صد میلیون تومان پاداش در نظر گرفته بود که در عمل نتیجه ای برای تیم ایران در پی نداشت و این تیم تنها با تک سهمیه کسب شده توسط میلاد وزیری مردادماه در توکیو حضور پیدا کرد.

 *حضور ضعیف میلاد وزیری در المپیک توکیو

میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۰ بود که در توکیو عملکرد خوبی نداشت و نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند. این در حالی بود که میلاد وزیری تجربه حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ را هم داشت با این حال نتیجه لندن را در توکیو هم تکرار کرد.
او در مرحله مقدماتی بازی های المپیک توکیو، شصست و سوم شد و نتوانست از این مرحله صعود کند در حالی که فدراسیون برای آماده سازی او بهترین شرایط را فراهم کرده بود. حضور در اردوی ترکیه (فرودین ماه)، کاپ جهانی سوئیس (اردیبهشت ماه)، کاپ جهانی فرانسه و آخرین مرحله انتخابی المپیک (خردادماه) و اردو و مسابقات ترکیه (مردادماه) بخشی از اعزام ها و مسابقاتی بود که برای میلاد وزیری و پیش از اعزامش به المپیک انجام شد که متاسفانه  هیچ جهشی در المپیک توکیو نسبت به دور قبل نداشت.

*دعوت نشدن میلاد وزیری به اردوی تیم ملی بعد از المپیک

بهزاد پاکزاد سرمربی تیم ملی ریکرو در خصوص علت حضور پیدا نکردن میلاد وزیری در اردوهای این تیم گفت: طبق مصوبه کمیته فنی، ملاک حضور در اردوی تیم ملی رکوردگیری و ثبت رکورد ورودی است. رکورد کشوری در بخش مردان ۶۶۷ و در اختیار خودِ میلاد وزیری است که بعد از گذشت ۱۱ سال هنوز هیچ کمانداری نتوانسته این رکورد را دوباره ثبت کند. البته برای ورود به تیم ملی این رکورد را ۶۶۰ در نظر گرفته ایم، در بخش بانوان هم متعلق به زهرا نعمتی و ۶۶۰ است که برای حضور در اردوی تیم ملی ۶۵۰ در نظر گرفته شده است. این رکوردها در کمیته فنی تصویب شده است.
البته تا به امروز میلاد وزیری برای رکوردگیری هیچ درخواستی به هیات استانی یا فدراسیون ارائه نکرده است. بنابراین رکورد جدیدی از او ثبت نشده که به تیم ملی دعوت شود. ملاک ما برای دعوت به تیم ملی، رکوردگیری است که بر اساس آماده بودن کماندار و درخواست خودِ او انجام می شود که تا این لحظه هیچ درخواستی از سوی میلاد وزیری نداشتیم.

تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

*شرط اعزام کمانداران ریکرو به مسابقات برون مرزی

بعد از عملکرد ضعیف کمانداران ریکرو در مسابقات قهرمانی آسیا بنگلادش، غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان، یکی از شرایط اعزام کمانداران ریکرو به مسابقات برون مرزی را کسب حدنصاب رکورد ورودی عنوان کرد و معتقد بود که اعزام تیم ریکرو به مسابقات برون مرزی بستگی به کسب حدنصاب رکوردهای ورودی تعیین شده از سوی کمیته فنی دارد و این که کمانداران شرایط لازم برای اعزام را داشته باشند. البته ورزشکاران کامپوند با توجه به رکوردهای خوبی که در جریان مسابقات و انتخابی تیم ملی کسب کرده اند، مشکلی برای اعزام به تورنمنت های آسیایی و بین المللی ندارند و شرایط آنها از نظر رکوردی راضی کننده است.

*تنها رکوردارها اجازه ورود به تیم ملی کامپوند را دارند

اسماعیل عبادی سرمربی تیم ملی کامپوند درباره برنامه‌هایش گفت: برای این که بتوانیم در بازیهای آسیایی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم تنها کماندارانی به اردوی تیم ملی دعوت می شوند که بالاترین رکورد را در انتخابی کسب کرده‌ باشند.
براساس سیاست فدراسیون هر کمانداری که بتواند در انتخابی بالاترین رکورد را به ثبت برساند به تیم ملی دعوت می‌شود و اگر کسی رکوردش به حدنصاب لازم نرسد حضورش در تیم ملی منتفی است.
تلاش ما بر این است که با گزینش بهترین کمانداران در مسابقات آینده و بویژه بازیهای آسیایی چین به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و دوباره به جایگاه قبلی خود بازگردیم.

تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

*اعزام تیم ریکرو به بازی‌های آسیایی چین در صورت ارتقاء رکورد

رییس فدراسیون تیروکمان یکی از شرایط اصلی اعزام کمانداران ریکرو به بازیهای آسیایی چین را کسب حدنصاب رکورد ورودی مورد تایید شورای فنی کمیته مربیان عنوان می کند و معتقد است؛ اگر بخواهیم در بازیهای آسیایی چین به مدال دست پیدا کنیم باید از همین الان اردوها را جدی بگیریم و در چند مسابقه برون مرزی شرکت کنیم تا بازیکنان از نظر آمادگی بدنی، فنی، تکنیکی و تاکتیکی و روانی به آمادگی مطلوبی برسند.

پس از المپیک توکیو سیاست‌گذاری جدید شورای فنی برای اعزام کمانداران ریکرو به مسابقات آینده و بازیهای آسیایی کسب حدنصاب رکورد ورودی و افزایش رکورد آنها در جریان مسابقات برون مرزی است، اگر کمانداران ریکرو چنین شرایطی را نداشته باشند به بازیهای آسیایی نیز اعزام نخواهند شد.

شعبانی بهار حد نصاب رکورد ورودی در ریکرو مردان را ۶۶۰ و برای زنان ۶۵۰ عنوان کرد و می گوید؛ البته ورزشکاران باید بتوانند این رکورد را در مسابقات انتخابی به ثبت برسانند تا شرایط حضورشان در تیم ملی فراهم شود، سپس در جریان برگزاری اردوها باید رکورد خود را تا ۶۷۰ در مردان و ۶۶۰ در زنان افزایش دهند تا امکان اعزام به مسابقات برون مرزی را داشته باشند.

تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

* افتتاح ساختمان اداری جدید فدراسیون در سایت تیروکمان

ساختمان اداری جدید فدراسیون تیروکمان بالاخره پس از سالها که قرار بود بعد از بهره برداری خوابگاه کمانداران در سایت تیروکمان مستقر شود، با تلاش غلامرضا شعبانی بهار و با حمایت وزارت ورزش و جوانان ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

* سال پرترافیک فدراسیون تیروکمان در سال ۱۴۰۱

شرکت در مرحله اول مسابقات تیروکمان کاپ آسیا اواخر اسفند و اوایل فروردین ۱۴۰۱ در تایلند، برگزاری انتخابات تیروکمان در اردیبهشت ماه، شرکت در مسابقات کاپ جهانی فرانسه در خرداد، یونیورسیاد دانشجویان جهان در تیرماه، بازیهای کشورهای اسلامی در مرداد و شرکت در بازیهای آسیایی هانگژو چین در شهریورماه از جمله مهم ترین برنامه های فدراسیون تیروکمان در سال آینده است.

تیروکمان در ۱۴۰۰ به خطا زد!

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *