بستری کرونا در افراد واکسن‌نزده ۱۷ برابر بیشتر از واکسن‌زده‌هاست

سادس/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر تزریق هر سه دوز واکسن کرونا، گفت: میزان بستری در افراد واکسن‌نزده ۱۷ برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا را تزریق کردند.

سعید گل فیروزی در گفتگو با خبرنگار سادس اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۵۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۳۲ نفر به دلیل وخامت حال دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی بر ضرورت تکمیل هر سه دوز واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: میزان مرگ و میر در افراد واکسن نزده ۶ برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا تزریق کردند، همچنین آمار بستری در افراد واکسن نزده ۱۷ برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها است‌.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از همه افرادی که تاکنون اقدام به تزریق هر سه دوز واکسن کرونا نکردند درخواست کرد در اسرع وقت به مراکز تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند و گفت: تزریق واکسن از شدت ابتلا به کرونا می کاهد و در ایام نوروز با توجه به افزایش دید و بازدیدها تکمیل هر سه دوز واکسن، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

گل فیروزی با بیان اینکه احتمال شیوع بیماری کرونا در دورهمی های نوروزی دوچندان می شود،تصریح کرد: در دید و بازدید نوروز اگر فردی علائم سرماخوردگی داشت حتما از حضور در جمع اجتناب کند و با تصور حساسیت فصلی و یا ابتلا به سرماخوردگی خود و دیگران را در معرض ابتلا به کرونا قرار ندهد.

وی به فعالیت های ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در حوزه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: همکاران ما در واحد فوریت و ۱۱۵ به طور شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم گلستان به ویژه گردشگران و مسافران نوروزی هستند، همچنین یک دستگاه هلی کوپتر در گلستان وجود دارد که طی چند روز اخیر ماموریت های خوبی را انجام داده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به افزایش تجهیزات پایگاه اورژانس ۱۱۵ استان گلستان، خاطرنشان کرد:  اخیرا دو دستگاه موتورلانس به اکیپ ۱۱۵ ما اضافه شد و در ماه های آینده نیز ۱۰ دستگاه موتورلانس دیگر به تجهیزات بخش ۱۱۵ اضافه خواهد شد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *