اقامت بیش از ۲۲ هزار مسافر در گلستان/ ۱۰۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان بازدید کردند

سادس/گلستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از اقامت بیش از ۲۲ هزار نفر مسافر از ابتدای طرح نوروزی تا یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در این استان خبر داد.

یاسر قندهاری در گفتگو با خبرنگار سادس با اشاره به آخرین آمار تمدن نوروزی در استان گلستان اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ تا تاریخ یک فروردین ماه جاری ۲۲ هزار و ۳۲۲ نفر اقامت در گلستان انجام شد، همچنین ۱۱۷ مورد بازدید نظارتی از واحدهای گردشگری استان گلستان صورت گرفته است.

وی مجموع بازدیدهای نظارتی توسط اکیپ های نظارتی سطح استان گلستان را یک هزار و ۹۶۸ مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۰۹ هزار و ۵۳۷ مورد بازدید از جاذبه های گردشگری در سطح استان گلستان انجام شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ورودی خودروها از چهار محور را تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۱، ۲۷۹ هزار و ۱۹۹ مورد اعلام کرد و یادآور شد:  تاکنون پنج مورد تصادف در استان گلستان رخ داد که متاسفانه بر اثر آن پنج نفر نیز فوت کردند.

قندهاری به آمار عملیات جاده ای در سطح استان گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون در بخش امداد و نجات ۲۷۰ مورد عملیات نجات توسط تیم های اورژانس و هلال احمر انجام شده است، همچنین ۳۶ پایگاه اطلاع‌رسانی راهنمایی مسافر توسط هلال احمر و ۱۴ پایگاه اطلاع‌رسانی راهنمای مسافر توسط ادارات شهرستانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان گلستان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان در طول یک شبانه روز برای اقامت بیش از ۱۸ هزار نفر ظرفیت دارد، خاطرنشان کرد: استان گلستان در بخش های مختلف طبیعی تاریخی فرهنگی گردشگری مذهبی صنایع دستی اقوام مختلف از ظرفیت های بیشماری برخوردار است لذا همیشه شاهد حضور گردشگران و مسافران زیادی بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه در سه سال اخیر وقوع سیل و سپس شیوع کرونا آسیب هایی به بدنه گردشگری گلستان وارد کرد، تصریح کرد: خوشبختانه نوروز امسال شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی هستیم و طبق گزارش های رسیده بیشتر واحدهای اقامتی اعم از هتل‌ها، بومگردی‌ها، خانه‌های مسافر و مهمانپذیرها وضعیت مطلوبی داشتند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *