ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در مسیر شمال کشور / بارش برف و باران در جاده‌های ۵ استان

 پلیس راهنمایی و رانندگی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور در نخستین روز از سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با سادس درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ در نخستین روز از سال ۱۴۰۱ با حجم بالای تردد در برخی از جاده‌های کشور از جمله جاده‌های منتهی به شمال کشور و جاده‌های منتهی به کلانشهرهایی نظیر مشهد و شیراز، همدان و … مواجه هستیم؛ به طوری که برابر آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال حد فاصل انتهای تونل شماره ۱۶ تا انتهای مسیر در محدوده شهرستانک پرحجم و نیمه سنگین است. وضعیت مشابهی در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در محدوده شهر دماوند و آزادراه قزوین – رشت در محدوده‌های عوارضی قزوین و شهر رودبار گزارش شده و ترافیک در این محورها نیز نیمه سنگین و در مقاطعی سنگین است.  

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهو  با بیان اینکه ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده‌ مشا و حد فاصل پلور تا گزنک سنگین گزارش شده است، گفت: ترافیک در ورودی شهر رودبار تا رودبار نیز سنگین است و طبیعتا زمان سفر رانندگان در این مسیر افزایش خواهد یافت.  

جهانی ادامه داد:‌ ترافیک در آزادراه تهران – کرج حد فاصل شهرک جهان نما تا پل کلاک، آزادراه کرج – قزوین حد فاصل مهرویلا تا گلشهر و محدوده های پل حصارک و هشتگرد و آزادراه قزوین – کرج حد فاصل محمدشهر تا پل فردیس نیز نسبتا سنگین است.  

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد: گزارش‌ها حاکی از بارش برف در برخی از محورهای استان های کردستان، اردبیل و آذربایجان شرقی و از این رو لازم است رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند، حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.  

جهانی در پایان گفت:‌ در محورهای دو استان مازندران و گیلان بارش باران گزارش شده است. در این شرایط رانندگان باید با سرعت مطمئنه رانندگی و فاصله طولی مناسب را نیز رعایت کنند. در دیگر محورهای مواصلاتی پدید جوی خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *