پژمانفر: مراکز دانش‌بنیان می‌توانند پیروزی‌های زیادی در حوزه اشتغال‌زایی ایجاد کنند

سادس/خراسان رضوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز دانش‌بنیان می‌تواند پیروزی‌های زیادی را برای ما در حوزه اشتغال‌زایی ایجاد کند، لذا لازم است تمام بخش‌های حاکمیت بر روی این موضوع وقت بگذارند.

نصراله پژمانفر در گفت‌وگو با سادس با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: موضوعات اقتصادی مسائلی نیستند که تنها یک سال به آن‌ها پرداخته شود و بعد کنار گذاشته شوند، بلکه باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرند. در طول سنوات گذشته هم شاهد بودیم دشمن تمام همت خود را صرف ایجاد فشار بر اقتصاد کشور ما می‌کرد تا از این طریق بتواند به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه ما باید از زوایای مختلف به حل مسائل اقتصادی کشور بپردازیم، ادامه داد: شعار سال گذشته هم به تولید و اشتغال‌زایی مربوط می‌شد، اما برای پیشرفت در این زمینه و دستیابی به یک تولید رقابت‌محور و تاثیرگذار در بازار جهانی که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی شود، باید از ظرفیت مراکز دانش‌بنیان استفاده کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مراکز دانش‌بنیان می‌تواند راهی میانبر باشد برای کم کردن فاصله اقتصادی ما با سایر کشورها، افزود: با استفاده از ظرفیت این مراکز کیفیت، کمیت و قیمت محصولات تولیدی ما ارتقا می‌یابد و آماده رقابت در بازارهای دنیا می‌شوند و این نهایتا می‌تواند ما را به اشتغال‌زایی پایدار برساند و پیروزی‌های زیادی را برای ما در این حوزه ایجاد کند، لذا لازم است تمام بخش‌های حاکمیت بر روی این موضوع وقت بگذارند.

پژمانفر با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور در حوزه صنایع نظامی، نتیجه توجه به ظرفیت‌های علمی در این حوزه بوده است، عنوان کرد: برای پیشرفت در عرصه‌هایی نظیر صنعت خودرو، غذایی و پوشاک نیز ما نیازمند سرمایه‌گذاری جدی بر روی مراکز دانش‌بنیان هستیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص وظایف قوه مقننه برای تحقق شعار امسال، بیان کرد: بخشی از وظایف مجلس مربوط به تصویب قوانین حمایتی است که اکنون هم این کار را انجام می‌دهد، بخشی دیگر از وظایف مجلس هم این است که نظارت‌های لازم را انجام دهد تا این حمایت‌ها موثر واقع شود. به این منظور ما کمیسیون ویژه‌ای را پیش‌بینی کردیم و قانونی هم تصویب و به شورای نگهبان ارسال کردیم و پس از برگشت این مصوبه، اصلاحاتی را بر روی آن اعمال کردیم. امیدواریم این قانون و دیگر قوانینی که در حوزه استفاده از ظرفیت مراکز دانش‌بنیان وجود دارد، بتواند در ارتقاء تولید داخلی کشور موثر واقع شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *